کد خبر: 1035626
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل به لحاظ داشتن طولانی ترین مرز مشترک خاکی با جمهوری آذربایجان به عنوان استان معین جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با این کشور اتتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ارژنگ عزیزی در جمع خبرنگاران از انتخاب اردبیل به عنوان استان معین برای مراودات آذربایجان خبرداد و اظهار کرد: به دلیل داشتن مناسب های مشابه و مشترک با کشور آذربایجان ، رییس اتاق بازرگانی استان استان اردبیل به عنوان رییس اتاق مشترک جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان منصوب شده و به همین دلیل نقش استان اردبیل در بازسازی منطقه قره باغ بسیار برجسته خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت آذربایجان برای بازسازی قره باغ مصمم و جدی است افزود:دولت آذربایجان طی یک برنامه ۵ ساله برای بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ ۱۰ میلیارد دلار اعتبار پیش بینی کرده که دو میلیارد دلار آن برای سال ۲۰۲۱ میلادی است.

عزیزی ادامه داد:استان اردبیل جزو اولین استان های مرزی بوده که با برگزاری جلسه ویدیو کنفرانس با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان (باکو) و همچنین دیدار استاندار و رئیس اتاق بازرگانی استان با سفیر جمهوری آذربایجان در تهران آمادگی خود را برای بازسازی مناطق آزاد شده آذربایجان اعلام کرده است.

 وی با اشاره به اینکه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان هماهنگی لازم با فعالان بخش خصوصی انجام شد گفت: با توجه به حضور رقبای قدری همانند ترکیه، روسیه، آلمان و ایتالیا ورود جمهوری اسلامی ایران به این رقابت نیاز به وحدت فرماندهی دارد و تشکل های استان های مرزی باید با تشکل های ملی همعخنگ باشند.

عزیزی با تاکید بر اینکه باید از هرگونه رقابت کاذب بین استان ها پیشگیری شود گفت: مسئولیت این وحدت فرماندهی در بخش خصوصی باید با اتاق بازرگانی ایران و در بخش دولتی با وزارت امور خارجه و سفارت ایران در جمهوری آذربایجان باشد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: مزیت های جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر رقبا اشتراکات فرهنگی و زبانی، نزدیک ترین کشور به منطقه قره باغ، نیروی کار ماهر و متخصص، دانش فنی و مهندسی و تجربه موفق در مناطق جنگ زده و زلزله زده است که قابل قیاس با سایر رقبا نیست.

عزیزی گفت:به محض برداشته شدن محدودیتهای کرونایی بخش خصوصی استان به جمهوری آذربایجان اعزام می شود و در قدم اول نمایشگاه مصالح ساختمانی جمهوری اسلامی ایران به محوریت استان اردبیل در باکو برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر