کد خبر: 1035620
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران توضیحاتی درباره دستور شهردار تهران درباره معاینه فنی خودرو‌ها ارائه داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران درباره دستور شهردار تهران مبنی بر طرح معاینه فنی تهران برای خودرو‌های تهران اظهارداشت: بر اساس دستور شهردار راهکار‌های قانونی جهت این الزام در حال پیگیری است که به صورت منطقی جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان این اتفاق باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: قطعا خودرویی که خارج از کلانشهر تهران تردد می‌کند نیاز به کنترل و بازرسی با استاندار‌های یک کلانشهر را در بحث آلایندگی ندارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران در خصوص میزان مراجعات خودرو‌های پلاک تهران به مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: به صورت میانگین حدود ۴۶ درصد از این خودرو‌ها به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند که بر اساس سیاست‌های مدیریت شهری و راهکار‌های تشویقی این میزان درحال افزایش است.

وی در توضیح دلیل مراجعه در صدی از خودرو‌ها به خارج از شهر تهران گفت: این یک تصور اشتباه از سنوات گذشته است که تهران سختگیرانه ترمعاینه فنی انجام می‌دهد. با اتصال مراکز به سامانه یکپارچه ملی معاینه (سیمفا) از ۴ سال گذشته رویه انجام معاینه فنی در کل کشور به صورت یکسان انجام می‌شود و حداقل‌های شاخص‌های کنترلی در ضوابط و دستور العمل‌های ابلاغی وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست تعریف و مراکز معاینه فنی کل کشور مکلف به رعایت آن هستند.

وی گفت: البته ممکن است که بعضی از مراکز خارج از شهر تهران تخلف و ضوابط را رعایت نکنند که باید با تشدید نظارت توسط دستگاه‌های ذیربط این مشکل نیز مرتفع گردد. با توجه به شرایط خاص شهر تهران و وضعیت آلودگی در این کلانشهر گریزی نیست که معاینه فنی تهران با استاندار‌های بالاتر و سختگیرانه تری بالاتر از حداقل‌ها در مقایسه با سایر نقاط کشور انجام شود و خودرو‌های پلاک تهران ملزم به اخذ معاینه فنی از مراکز شهر تهران شوند.

مقدم خاطرنشان کرد: بدون تردید خودروهایی‌که خارج از شهر تهران تردد می‌کنند نیازی به رعایت این استاندارد نداشته و سختگیری برای این خودرو‌ها به نحوی موجب جفا در حق آن‌ها خواهد شد.

وی همچنین درباره آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی شهر تهران از دهم آبان اظهار داشت: از ابتدای شروع این آزمون تا پایان دی، ۴۰ هزار و ۲۹۱ دستگاه خودرو آزمون شده که ۴۹۸ دستگاه به دلیل شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران گفت: به مناسبت هفته هوای پاک با رویکرد اهمیت انجام معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا، حمایت از رانندگان تاکسی و تشویق و ترغیب آن‌ها به استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی شهر تهران با تدبیر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مشارکت ستاد معاینه فنی و سازمان تاکسیرانی در تامین هزینه‌های آن، مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌ها در هفته هوای پاک از ۲۹ دی لغایت ۵ بهمن در همه‌مراکز معاینه فنی شهر تهران به استثناء واحد‌های سیار معاینه فنی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: رانندگان دارای پروانه تاکسیرانی معتبر می‌توانند از این خدمات ویژه در این هفته استفاده کنند البته از آغاز شروع این طرح رانندگان تاکسی استقبال بسیار خوبی داشته و میزان مراجعات تاکسی‌ها در مقایسه با روز‌های قبل در حدود ۳ برابر افزایش داشته است.

مقدم با اشاره به اینکه در ایام سال نیز معاینه فنی خودرو‌های تاکسی با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می‌شود، گفت:جهت تسهیل در ارائه خدمات به رانندگان و به حداقل رساندن زمان معطلی، این خودرو‌ها در سه مرکز منتخب الغدیر، شقایق و چمران به صورت ویژه در خارج از نوبت پذیرش می‌شوند و یک خط مختص این خودرو‌ها در این ایام پیش بینی شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار