کد خبر: 1035595
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تنها توصیه برای مقابله با ویروس انگلیسی رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی همانند قبل است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مهشید طالبی طاهر، در خصوص شیوع ویروس انگلیسی، اظهار کرد: خوشبختانه محدودیت‌ها تعداد مراجعین به مراکز درمانی را کاهش داده، ولی موضوعی که موجب نگرانی شده، مشاهده گونه جدیدی از کووید ۱۹ در بریتانیا است.

وی با بیان اینکه ویروس انگلیسی افراد زیر ۶۰ سال را بیشتر مبتلا می‌کند، افزود: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند یعنی ابتلاء به ویروس انگلیسی هم با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است.

این متخصص عفونی گفت: تنها تفاوت گونه جدید کووید ۱۹ سرعت سرایت آن است که گفته می‌شود ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است و فقط از انسان به انسان منتقل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: درمان شناخته شده‌ای برای بیماری کرونا وجود ندارد و دارو‌های تجویزی تنها برای کنترل بیماری در حالت حاد است. برای نوع جدید این ویروس هم، اظهار نظر در مورد تأثیر داروها، نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص واکسن کرونا گفت: واکسن در این بیماری همانند سایر ویروس‌های همه گیر می‌تواند کنترل کننده باشد و با تولید آنتی بادی سبب قطع زنجیره بیماری شود.

طالبی طاهر در پایان با اشاره به این مطلب که هر وقت ما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردیم با موج جدید بیماری مواجه شدیم، افزود: با توجه به شروع فصل زمستان، آلودگی هوا و همزمانی شیوع آنفلوانزا با بیماری کرونا باید سه اصل مهم شستشوی دست، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک جدی گرفته شود و از گردهمایی‌های کوچک و خانوادگی هم خودداری کنیم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار