کد خبر: 1035483
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان در مورد خسارات زلزله اخیر در بندر لنگه گفت: براساس ارزیابی‌ها ۳۰۵ واحد مسکونی نیاز به تعمیر و مرمت دارند و حدود ۱۲۰ واحد مسکونی بین ۴۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده‌اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شهریار نوری‌زاده، مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان و ارزیابی خسارات واحد‌های مسکونی، گفت: زلزله ۵ و نیم ریشتری چند روز گذشته در حوزه شهرستان بندر لنگه رخ داد که در پی آن روستا‌های دژبان، حمیران، سایه خوش، کلاتوی بندر لنگه و روستای باسعیدو جزیره قشم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: از دقایق اولیه بنیاد مسکن هرمزگان در ستاد بحران شهرستان شرکت کردند و بر اساس تصمیمات ستاد بحران تمام دستگاه‌ها و همکاران ما در آماده‌باش کامل بودند.
مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان تصریح کرد: در ساعات اولیه روز حادثه همکاران ما در بندر لنگه و شهرستان خمیر جهت ارزیابی اولیه خسارات به محل‌های حادثه دیده اعزام شدند.

بالغ بر ۳۰۵ واحد مسکونی نیاز به تعمیر و مرمت دارند و واحد‌های تخریبی و احداثی که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند حدود ۱۲۰ واحد مسکونی ارزیابی شدند.

نوری‌زاده در خصوص نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته در مورد جزئیات خسارات وارده به واحد‌های مسکونی آسیب دیده از زلزله اخیر، گفت: باتوجه به آمار نهایی که با ستاد حوادث استان هماهنگ شده بالغ بر ۳۰۵ واحد مسکونی نیاز به تعمیر و مرمت دارند و واحد‌های تخریبی و احداثی که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند حدود ۱۲۰ واحد مسکونی ارزیابی شدند.

وی در مورد نحوه اسکان زلزله‌زدگان در مناطق زلزله‌زده، گفت: برای رفع بخش مشکل افرادی که دچار خسارت شدند هلال‌احمر چادر در اختیار خانوار قرار داده تا در صورت لزوم استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان در خصوص دیگر اقدامات انجام شده، گفت: برای ۱۲۰ خانوار که واحد‌های آن‌ها خسارت دیده نیز حمایت‌های معیشتی در نظر گرفته شده است که با هماهنگی ستاد بحران استان لیست افراد به مرکز ارسال شده تا در جلسه هیات دولت برای این امر مصوبه‌ای در نظر گرفته شود.

نوری زاده با اشاره به میزان تخریب مناطق آسیب‌دیده روستایی، گفت: بیشترین خسارات زلزله اخیر مربوط به شهرستان بندر لنگه در روستا‌های سایه‌خوش و کلاتو بوده است.

وی در مورد زمان آغاز تعمیر و احداث واحد‌های مسکونی زلزله‌زده، گفت: با هماهنگی دهیاری‌ها اکیپ‌های ارزیاب و کارشناسان حوادث در روستا‌ها کار تشکیل پرونده را انجام می‌دهند تا به محض ابلاغ اعتبار به بانک‌های عامل اقدامات لازم برای کار تعمیر و احداث واحد‌های مسکونی آسیب دیده آغاز شود.

گفتنی است ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) زلزله ۵.۵ ریشتری جزیره قشم و هرمزگان حوالی کنگ را لرزاند که در پی آن خساراتی به منازل مسکونی در مناطق وقوع زلزله وارد شده است.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار