کد خبر: 1035420
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
نوراللهی بالاخره گل زد، پرسپولیس از مساوی گریخت
هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با انجام دو بازی حساس و پیروزی سرخابی‌های پایتخت مقابل فولاد و تراکتور به پایان رسید.
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: استقلال در روز بازگشت شیخ دیاباته به روند گلزنی موفق شد تراکتورسازی را در تبریز شکست دهد تا هم انتقام شکست تلخ فینال جام حذفی را از این تیم بگیرد و هم به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر برگردد. استقلال و تراکتور در حالی در تبریز پا به میدان گذاشتند که روند نتیجه‌گیری‌های تراکتور میزبان و هماهنگی خوب استقلال خبر از یک بازی جذاب می‌داد. استقلال که با تساوی در دربی صدر جدول را از دست داده بود فقط به برتری فکر می‌کرد و تراکتور هم که طی هفته‌های اخیر خوب نتیجه گرفته بود می‌خواست با ادامه این روند جایگاهش را در جدول بهتر کند. با این حال این استقلال بود که با استفاده از فرصت‌ها و البته پاس گل سرمربی تبریزی‌ها به یک پیروزی شیرین و خوب دست یافت.

استقلال باز هم شروعی طوفانی داشت، به گونه‌ای که تراکتور میزبان چاره‌ای جز عقب‌نشینی و دفاع در زمین خود نداشت و همین موقعیت را به مهاجمان استقلال می‌داد که دروازه تبریزی‌ها را با خطر روبه‌رو کنند. دقیقه ۱۳ بازی بود که نفوذ مهدی قایدی و ارسال کوتاه او به دست مدافع تراکتور برخورد کرد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت تا فریاد اعتراض آبی‌های داخل زمین و کنار زمین بلند شود. درست از همین دقیقه به بعد استقلال مطابق رسم بازی‌های قبلی عقب نشست و این فرصت را به تراکتور داد تا خود را در زمین پیدا کند. در این لحظات ضعف استقلال در خط دفاع و فاصله زیاد این خط با هافبک‌ها به‌وضوح دیده می‌شد، اما تیم مسعود شجاعی هرچه در میانه میدان قوی بود و جنگ‌ها را از شاگردان فکری می‌برد در نوک حمله کم‌اثر و بی‌دقت نشان داد تا استقلال دوباره خود را جمع و جور کند. دقیقه ۳۸ بازی مسعود شجاعی بازیکن – سرمربی تراکتور با یک اشتباه بد در پاس رو به عقب، دیاباته را صاحب توپ کرد تا مهاجم فرصت‌طلب استقلال با فریب دو مدافع و دروازه‌بان تراکتور گل اول بازی را به سود مهمان به ثمر برساند. اشتباه مسعود شجاعی تأثیر بسیار بدی در روند تیمش داشت و حتی تلاش او تا پایان مسابقه هم نتوانست این اشتباه را جبران کند.

با شروع نیمه دوم این تراکتور بود که جلو کشید و استقلال بیشتر به حفظ نتیجه فکر می‌کرد. تراکتور موقعیت‌های خوبی هم ایجاد کرد، اما همان مشکل نیمه اول باعث شد تا باز هم این استقلال باشد که گلزنی و فاصله‌اش را بیشتر کند. در دقیقه ۶۰ و در حالی‌که همه فکر می‌کردند تراکتور به گل می‌رسد این مهدی قایدی بود که پاس خوب ارسلان مطهری را به گل دوم استقلال تبدیل کرد. چهار دقیقه بعد حفظ توپ فوق‌العاده داریوش شجاعیان در میانه میدان و پاس او به قایدی با ارسال این بازیکن، دیاباته را به گل دوم و استقلال را به سومین گل رساند تا خاطره پیروزی فصل قبل آبی‌ها در تبریز مقابل تراکتور زنده شود. دیداری که آبی‌ها با استراماچونی ۴ بر ۲ تراکتور را شکست دادند با این تفاوت که تیم مسعود شجاعی گلزن نشان نمی‌داد. دقیقه ۸۰ عباس‌زاده بالاخره تراکتور را به گل رساند تا تب بازی بیشتر شود. سه دقیقه بعد او باز هم می‌توانست گلزنی کند، اما واکنش دیدنی مظاهری مانع شد تا کار با همان نتیجه ۳ بر یک به سود استقلال تمام شود.

پرسپولیس سرانجام برد

در آخرین دیدار هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز پرسپولیس در آزادی میزبان فولاد بود. شاگردان گل محمدی برای فرار از روند تساوی‌ها و سر وسامان دادن به وضعیت خود در جدول رده بندی نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار داشتند و فولاد هم برای اینکه بتواند خود را بالا بکشد، چاره‌ای جز بازی رو به جلو و کسب امتیاز نداشت. این استرس و ترس از عدم نتیجه‌گیری را به وضوح می‌شد در حرکت دو تیم دید و همین باعث شد تا دقایق اولیه مسابقه چنگی به دل نزند. پرسپولیس در بازگشت به بازی‌های قبل از دربی زور گلزنی نداشت و فولاد هم از ترس شکست چندان فشار نمی‌آورد، هرچند که یک بار توسط کولیبالی توپ را به تیر دروازه حامد لک زد. در این اوضاع این مهدی عبدی بود که یخ بازی را شکست و نشان داد گل محمدی کم کم می‌تواند روی او برای گلزنی حساب ویژه باز کند. در دقیقه ۲۹ عبدی در ریباند توپ ارسالی پهلوان روی دروازه فولاد با یک ضربه رو پا گل اول را زد تا سرخ‌ها با خیال راحت‌تر بازی را ادامه دهند. اما این پایان کار نبود. با شروع نیمه دوم پرسپولیس بازهم چند فرصت خوب گلزنی را هدر داد تا در دقیقه ۶۳ روی یک صحنه مشکوک داور بازی خطای هند کنعانی زادگان را اعلام کند و لوسیانو پریرا گل تساوی فولاد را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

فولاد بعد از گل تساوی همچنان سوار بازی بود و پرسپولیس به هم ریخته نشان می‌داد و این احتمال کسب یک مساوی دیگر را بیشتر می‌کرد. اما در اوج حملات فولاد دو تعویض گل محمدی نتیجه داد. عالیشاه در بدو ورود به زمین توپ را ارسال کرد تا در شلوغی جلوی دروازه، احمد نوراللهی پایش به گل باز شود و پرسپولیس را دو بر یک جلو بیندازد. پرسپولیس با این پیروزی بعد از چهار تساوی متوالی موفق به کسب سه امتیاز حساس شد تا برای هفته‌های آینده با روحیه بهتر آماده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار