کد خبر: 1035294
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
طی ۲۴ ساعت منتهی به روز یک‌شنبه ۲۸ دی ماه، ۸۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسید. تا کنون یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۳۷ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین:  نگرانی از خیز زمستانی کرونا با افزایش تعداد شهر‌های قرمز به ۱۰ شهر جدی‌تر می‌شود. این در حالی است که دو، سه هفته پیش کرونا رنگ قرمزش را از روی شهر‌های کشور جمع کرده‌بود، اما عادی‌انگاری اوضاع و رعایت نکردن پروتکل‌ها موجب شد تا دوباره بساط رنگ قرمز کرونا روی برخی شهر‌های کشور پهن و بر شمار شهر‌های قرمز اضافه شود. تعطیلات روز‌های گذشته هم مجالی شد تا سفر‌ها دوباره از سر گرفته شود. به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا طبق آمار بیش از ۳۰ هزار نفر وارد جزیره قشم شدند. بر این اساس با جدی نگرفتن شیوه‌نامه‌ها، موج چهارم در اواخر بهمن و اوایل اسفند شروع خواهد شد و به این ترتیب در هر موج جدید بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر، فوت بیشتر را شاهد خواهیم بود.

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز یک‌شنبه ۲۸ دی ماه، ۸۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسید. تا کنون یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۳۷ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۴ هزارو۳۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید بیماری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند. بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

شهر‌های قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا هستند.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از آماری نگران‌کننده و سیل سفر‌ها به جزایر جنوبی کشور و به ویژه قشم خبر داد. وی با بیان آمار وارقام این سفر‌ها افزود: «مسافرت‌های بسیار زیادی به شمال و جزیره قشم داشتیم؛ طبق آمار بیش از ۳۰ هزار نفر وارد جزیره قشم شدند و اگر شیوه‌نامه‌ها رعایت نشود، موج چهارم در اواخر بهمن و اوایل اسفند شروع خواهد شد و به این ترتیب در هر موج جدید بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر فوت بیشتر را شاهد هستیم.»

رئیسی با تأکید بر اینکه ویروس الان نه ضعیف و نه از بین رفته است، بلکه ویروس همچنان وجود دارد و طی زمان جهش پیدا می‌کند و قوی‌تر و خطرناک می‌شود، گفت: «حتی ممکن است در کشور خودمان برای ویروس جهش صورت بگیرد، حدود ۱۱ ماه از وجود این ویروس می‌گذرد، هر دو، سه ماه یکبار باید شاهد باشیم که این ویروس ممکن است جهش پیدا کند، البته جهش ویروس تاکنون بیشتر در جهت افزایش قدرت بیماری بوده‌است.» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه امروز درباره محدودیت‌های شدیدتر تصمیم‌گیری خواهد شد، افزود: «به شدت نگران موج چهارم کرونا هستیم؛ چراکه کادر درمان خسته است.» به گفته وی واکسن کرونا برای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از روسیه، هند و چین خریداری شده که اگر به موقع برسد قبل از پایان سال واکسیناسیون شروع خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار