کد خبر: 1035179
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
قیمت نفت خام سنگین ایران براساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر ۶ دلار و ۳۲ سنت افزایش یافت.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: گزارش ماه ژانویه اوپک که به‌تازگی منتشر شد، نشان می‌دهد قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه دسامبر (آذر - دی‌ماه) نسبت به ماه نوامبر (آبان - آذرماه) ۶ دلار و ۳۲ سنت افزایش یافت. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه دسامبر ۴۹ دلار و ۲۰ سنت و در ماه نوامبر ۴۲ دلار و ۸۸ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه دسامبر با افزایش بیش از ۶ درصدی به ۴۹ دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه رسید که ۶ دلار و ۵۶ سنت بیشتر از ماه نوامبر است.

افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

تازه‌ترین گزارش اوپک همچنین نشان می‌دهد ۱۳ عضو اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه دسامبر ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار بشکه نفت تولید کردند که ۲۷۸ هزار بشکه بیشتر از ۲۵ میلیون و ۸۳ هزار بشکه ماه نوامبر است.

لیبی با افزایش ۱۳۶ هزار بشکه‌ای بیشترین افزایش تولید را در ماه دسامبر به خود اختصاص داده است. تولید نفت عراق هم در ماه ۷۶ هزار بشکه افزایش یافته است.

براساس گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک و به نقل از منابع ثانویه، تولید نفت ایران نیز در آخرین ماه سال ۲۰۲۰ با افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای به ۲ میلیون و ۲۰ هزار رسیده است. میانگین تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی یک میلیون و ۹۸۱ هزار بشکه عنوان شده است.

اوپک در تازه‌ترین گزارش خود تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۹۰ میلیون و ۱۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده که ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار