کد خبر: 1035112
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان:
عملیات تکمیل ۸۰۰ مترباقیمانده از تونل شهرستان خوانساربه بوئین میاندشت با ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، شهرام عباسی رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان در خصوص روند اجرايي عمليات پروژه تونل خوانسار اظهار کرد: پروژه حفاري و احداث تونل خوانسار يكي از پروژه‌هاي شاخص راهسازي اين اداره كل است كه ارتباط بين شهرستان خوانسار با شهرستان بوئين مياندشت را با توجه به راه صعب العبور موجود، تسهيل مي‌بخشد.  

وی افزود: در اين منطقه به دليل وجود گردنه با شيب‌هاي طولاني بسيار زياد، نبود مشخصات فني منطبق با طبقه‌بندي و شرايط هندسي راه و لغزندگي شديد مسير، تکمیل هر چه سریعتر این تونل بسیار ضروری است. 

رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تونل خوانسار به بوئین میاندشت، دومین تونل استان اصفهان از نظر بزرگی است. گفت: اين تونل به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان تلقي مي شود که سه استان اراك- اصفهان- خوزستان را متصل مي‌كند. 

وی افزود: با اتمام این تونل مسیر شهرستان‌های غرب استان اصفهان به طرف استان لرستان و خوزستان هموارتر می شود و علاوه بر کاهش ميزان تردد از گردنه و زمان سفر موجب افزایش ايمني در تردد می شود. 

عباسی با بیان اینکه قرارداد اوليه تونل خوانسار، به طول ۴ هزار و ۲۰ متر شامل یکهزار و ۲۰۰ متر تونل و ۲ هزار و ۸۲۰ متر راههاي طرفين بود گفت: در سنوات گذشته حفاری کل مسیر انجام و عملیات لاینیگ حدود ۴۰۰ متر تونل تکمیل شد. 

وی اضافه کرد: این پروژه پس از دو سال توقف با پیگیری‌های بعمل آمده از ابتدای سال جاری تحت قرارداد جدید مبنی برتکمیل ۸۰۰ متر باقیمانده تونل، عملیات اجرایی آن از سرگرفته شد. 

رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان بیان داشت: عملیات اجرایی برای تکمیل این میزان از تونل تا کنون شامل ۷ هزار و ۸۴۵ مترمکعب بتن‌ریزی، ۲۲۳ هزار و ۹۵۸ کیلوگرم آرماتوربندی، ۸ هزار و ۲۱ مترمربع قالب‌بندی و ۱۴ هزار و ۹۵۳ کیلوگرم قالب‌گذاری انجام بوده است. 

وی با بیان اینکه ۸۰۰ متر باقیمانده این پروژه دارای ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی است گفت: اعتبار هزینه شده جهت اجرای این پروژه در هشت ماه گذشت مبلغ یکصد میلیارد ریال بوده است. 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار