کد خبر: 1035010
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
زوج جوان که با معرفی خودشان به عنوان افراد نیکوکار زنان سالخورده را با وعده کمک به مستمندان فریب داده و طلای آن‌ها را سرقت می‌کردند سرانجام به دام پلیس افتادند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره سرقت طلای زنان سالخورده به مأموران پلیس گزارش شد. براساس شکایت‌های مطرح شده زن و مردی جوان سوار بر خودروی پژو‌۴۰۵ در شهر پرسه می‌زدند و زنان سالخورده را شناسایی و طلای آن‌ها را سرقت می‌کردند. یکی از شکایت‌ها ۲۳‌آذرماه در کلانتری ۱۳۶‌فرجام گزارش شده بود. شاکی که زنی سالخورده‌بود، توضیح داد: من برای گرفتن دارو به داروخانه درمانگاه نزدیک خانه‌مان رفتم. در مسیر برگشت یک خودروی پژو‌۴۰۵ توقف کرد. به جز راننده که مردی جوان بود زنی هم در صندلی شاگرد نشسته بود. آن‌ها خودشان را زن و شوهر معرفی کردند و گفتند اهل شهرستان اهواز هستند و به دنبال خانواده‌ای نیازمند می‌گردند تا به او کمک کنند. زن جوان کیسه‌ای به دستم داد و گفت که داخل کیسه مقداری پوشاک به قیمت ۸۰۰‌هزار تومان است که خواست آن را به فرد نیازمندی که می‌شناسم بدهم که همان لحظه مأموران پلیس از راه رسیدند و زوج جوان را بازداشت کردند. آنجا بود که فهمیدم آن‌ها سارق حرفه‌ای هستند و از سوی پلیس تحت تعقیب قرار داشتند.

شاکی دیگر گفت: من هم در حال عبور از خیابان بودم که خودروی پژو توقف کرد. زنی که در صندلی شاگرد نشسته بود بسته‌ای لباس را که داخل نایلون بود به من نشان داد و خواست به افراد نیازمند برسانم. او همچنین یک بسته پول هم داخل نایلون انداخت. همان لحظه زن جوان گفت که می‌خواهد برای عروسش انگشتر طلا بخرد. او از من خواست که انگشترم را به او بدهم تا شماره آن را ببیند. من هم به خاطر اعتمادی که کرده بودم انگشترم را به او دادم. زن جوان هم انگشتر را بررسی کرد و داخل کیسه انداخت و آن را به دستم داد و بعد هر دو از محل دور شدند. وقتی به خانه رفتم کیسه را خالی کردم و دیدم که بسته پول تقلبی است. بعد هم متوجه شدم که ته کیسه سوراخ است. فهمیدم زمانی که آن زن انگشتر را در کیسه انداخته انگشتر از کف نایلون به داخل خودروی خودشان افتاده و به این شیوه از من کلاهبرداری کرده‌اند.

زوج سارق که محمد و ناهید نام داشتند در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از افراد سالخورده اعتراف کردند. محمد گفت: من و همسرم از مدتی قبل به این شیوه سرقت می‌کنیم. من به بازار مولوی یا فروشگاه تاناکورا می‌روم و هر بسته لباس را پنج یا ۸ هزار تومان می‌خرم. بعد با همسرم سوار بر خودرو در شهر پرسه می‌زنیم و افراد سالخورده را شناسایی و به بهانه کمک به افراد نیازمند، طلای آن‌ها را سرقت می‌کنیم. متهم ادامه داد: البته من گاهی همین بسته‌های ۸ هزار تومانی لباس را به قیمت ۸۰۰‌هزار تومان به افراد رهگذر می‌فروختم.
سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر ارزش ریالی پرونده ۱۰۰‌میلیون تومان است و هفت نفر از کسانی که به این شیوه از آن‌ها سرقت شده‌است، شناسایی شده‌اند. وی گفت: به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه‌۱۵ تهران تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار