کد خبر: 1034987
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح:
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه ایران دریای سرخ را مجدداً در منطقه گشت دریایی قرار می‌دهد، گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اجازه عرض اندام به هیچ دشمنی را نخواهند داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر محمد باقری صبح دیروز در مراسم الحاق ناو موشک‌انداز زره و ناوبندر بالگردبر مکران طی سخنانی اظهار داشت: نیرو‌های مسلح و به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش در کنار مأموریت‌های ارزشمند دفاعی خود با استقرار در سواحل مکران به عنوان پیشگام در توسعه و آبادانی این سواحل و مناطق محروم گام نهاده و اقدامات ارزشمندی را آغاز کرده است و امیدواریم دولت محترم و سایر ارکان کشور نیز به این توسعه ادامه دهند و شاهد سواحل و مناطق پیشرفته‌ای در این مناطق باشیم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اسکورت بیش از چند هزار نفتکش و شناور تجاری جمهوری اسلامی ایران از سوی نیروی دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: اگر نیرو‌های دریایی جهان به فولاد و آتش خود افتخار می‌کنند، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر فولاد و آتش، ایمان و اعتقاد به قدرت لایزال الهی دارد و آنجا که قدرت الهی پشتوانه یک نیروی انسانی است، هیچ قدرتی تاب مقاومت در برابر آن را ندارد.

سرلشکر باقری با اشاره به الحاق ناو موشک انداز زره و ناوبندر بالگردبر مکران به نیروی دریایی ارتش، گفت: ناوبندر جمهوری اسلامی مکران یک پایگاه شناور دریایی ارزشمند برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های حمایتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران در دریا‌های دوردست خواهد بود. ساخت اینگونه مجموعه‌های ارزشمند نشانگر این است که صنایع دفاعی کشور و کارخانجات نداجا از تحریم دشمن با موفقیت عبور کرده‌اند و کارآمدترین تسلیحات و تجهیزات را با دست و امکانات ایرانی به خوبی ساخته‌اند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح وحدت بی‌نظیر نیرو‌های مسلح را یکی دیگر از نقاط ارزشمند برشمرد و با بیان اینکه نیرو‌های مسلح امروز یک ید واحده هستند، اظهار داشت: ارتش و سپاه دو بازوی قدرتمند نظام و صنایع دفاعی به عنوان پشتوانه قدرتمند آن‌ها با قدرت تمام و با هم افزایی کامل مأموریت‌های دفاعی خود را به انجام می‌رسانند به طوری که دشمنان هیچ گونه قدرت عرض اندام در آب‌ها و مناطق تحت حاکمیت جمهوری اسلامی را ندارند. وی ادامه داد: اگر امروز شاهد هستیم که شناور‌های نفتکش و تجاری جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام تهدید‌ها تا سواحل دریای کارائیب در ونزوئلا با امنیت و آرامش ذیل پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند، دلیل آن اقتدار و قدرت بازدارندگی دریادلان و نیرو‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر باقری گفت: اگر در هفته گذشته شاهد رونمایی از شهرک موشکی زیرزمینی نیروی دریایی سپاه پاسداران بودیم، این هفته هم شاهد الحاق دو فروند شناور ارزشمند نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم و هر هفته و هر ماه شاهد افزون شدن قدرت دفاعی این ملت بزرگ و شهیدپرور هستیم که به آن می‌بالیم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به تحرکات اخیر نیرو‌های امریکایی در منطقه، عنوان کرد: دشمنان ما از سر ورشکستگی با به پرواز در آوردن هواپیما‌های دورپرواز خود در منطقه و نمایش‌های به ظاهر قدرتمند و با بیان برخی سخنان یاوه به قصد تهدید و نمایش قدرت، اقداماتی علیه این ملت بزرگ به راه انداختند، اما آن‌ها باید بدانند نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های دریایی، اجازه هیچ‌گونه قدرت‌نمایی را به آن‌ها نخواهند داد و دشمن به خوبی می‌داند که این قدرتشان پوشالی و توخالی است و آنچه در این روز‌ها در سرزمینشان مشاهده می‌شود، نمایش آغاز دوره افول قدرت امریکا به عنوان رژیم جنایتکاری است که تروریسم دولتی را در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و روز به روز با قدرت بیشتر از تمامی منافع خود حمایت خواهد کرد، تأکید کرد: ما دریای سرخ را که در دوره‌های اخیر شناور‌های تجاری جمهوری اسلامی با برخی تعرضات محدود مواجه شدند، مجدداً در منطقه گشت دریایی خود قرار خواهیم داد و امنیت کامل شناور‌ها و ناوگان نفتکش و تجاری خود را در آن دریا هم برقرار خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار