کد خبر: 1034959
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
سرهنگ مومنی اعلام کرد؛
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با اشاره به اینکه ۴۴ درصد تصادفات فوتی پایتخت در تاریکی رخ می‌دهد، گفت: سازمان‌های مربوطه در تصادفاتی که روشنایی در آن‌ها وجود ندارد سهم تقصیر می‌گیرند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن اظهار کرد: برابر آنالیز و بررسی‌های صورت گرفته تصادفات مشخص شد که حدود ۴۴ درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران مربوط به ساعات تاریکی هوا و ساعات شب می‌باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه ما در شب شاهد تردد کمتری از عابرین پیاده، خودرو‌ها و موتورسیکلت نسبت به روز می‌باشیم، ولی تقریباً حدود نیمی از تصادفات ما در ساعات شب روی می‌دهد که آمار بالایی به حساب می‌آید.

سرهنگ مؤمنی ادامه داد: در تصادفات شب و تاریکی هوا و محدود بودن دید راننده تصادفات دارای مشکلات خاص خود می‌باشد که برای پیشگیری از وقوع تصادفات ما اصلی داریم به نام اصل خوب دیدن و خوب دیده شدن به عنوان مثل راننده موتورسیکلتی که در حال رانندگی می‌باشد باید خوب ببیند و به جلو خوب توجه داشته باشد و باید وسیله نقلیه وی توسط رانندگان دیگر خوب دیده شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حدود نیمی از تصادفات عابر پیاده، نیمی از تصادفات موتورسیکلت، تصادفات خودرو‌های تهران در شب روی می‌دهد و خیلی‌ها فکر می‌کنند که تصادفات عابر پیاده را در شب نداریم در صورتیکه با تاریک شدن هوا و عابرین پیاده‌ای که تردد می‌کنند به دلایلی دیده نمی‌شوند و باعث بروز تصادف می‌گردند.

وی افزود: از این فرصت استفاده می‌کنم و از عابرین پیاده‌ای که در شب تردد می‌کنند خواست از محل‌هایی تردد نمایند که دارای روشنایی کافی باشد و از حتماً از لباس‌های روشن استفاده نمایند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند.

مؤمنی گفت: راکبین موتورسیکلت نیز همچنین می‌بایست از محل‌های دارای روشنایی کافی استفاده نمایند و حتماً چراغ‌های وسایل نقلیه خود را روشن نگه دارند و از کلاه ایمنی دارای شبرنگ و لباس دارای نوار شبرنگ حتماً استفاده نمایند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی از اصول رانندگی و تصادف نکردن، خوب دیدن و دیده شدن است و وقتی که فاقد روشنایی در سطح معابر هستیم راننده به خوبی نمی‌تواند وسایل نقلیه دیگر را ببیند و عابرین را مشاهده کند و برای اینکه بتواند فضای دید خود را وسعت دهد و بیشتر کند ناچار می‌شود از نوربالا استفاده نماید که نوربالا نه تنها فضای دید وی را روشن نمی‌کند بلکه باعث می‌شود نور بازتاب داشته باشد به خودرو‌هایی که از روبرو می‌آیند و باعث تغیر مسیر و انحراف خودرو‌هایی که از روبرو می‌آیند شود و یک حادثه را رقم می‌زند.

وی بیان داشت: کارشناسان ما در تصادفاتی که محل تصادف فاقد روشنایی است و دلیل تصادف عدم روشنایی می‌باشد به سازمان مربوطه سهم می‌دهیم و سازمان مربوه می‌بایست در مراجع قضائی پاسخگو باشد و جبران خسارت را انجام دهد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار