کد خبر: 1034877
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
مردی که متهم است با همدستی همسرش، مادر سالخورده خود را برای سرقت سکه‌های طلا به قتل رسانده‌است، پس از نبش قبر از اتهامش تبرئه شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۳۰‌خرداد‌سال‌۹۸، زن جوانی به نام فرانک با مراجعه به پلیس از برادرش شهروز و همسر صیغه‌ای او شهین شکایت کرد. او گفت: سه سال قبل پدرم فوت کرد و مادرم در یک خانه ویلایی تنها زندگی می‌کرد. چند روز قبل مادرم با یکی از دوستانش قرار ملاقات داشت، اما سر قرار نرفت. این شد که دوست مادرم نگران شد و با من تماس گرفت و گفت مادرم پاسخ تماس‌هایش را نمی‌دهد و در خانه را هم باز نمی‌کند.

زن جوان ادامه داد: از نگرانی با برادرم تماس گرفتم و مقابل خانه مادرم رفتیم، اما هر چه در زدیم در را باز نکرد. ناچار شدیم با کلید یدک در را باز کنیم و زمانی که وارد اتاق خواب شدیم با جسد او روبه‌رو شدیم. همان موقع برادرم پزشکی را بالای سر مادرم آورد و گواهی فوت صادر شد و صبح روز بعد جسد را دفن کردیم.

او در خصوص انگیزه شکایت از برادرش گفت: بعد از انجام مراسم متوجه شدم ۲۰‌سکه پهلوی از خانه مادرم سرقت شده است. احتمال می‌دهم مادرم به قتل رسیده، چون روزی که وارد خانه شدیم تلفن بی‌سیم خانه شکسته بود و آثار کبودی نیز روی گردن مادرم نمایان بود. حالا از برادرم شکایت دارم و به او مشکوک هستم، چون مدتی قبل به‌خاطر سند خانه با مادرم اختلاف داشت.

با طرح این شکایت شهروز و همسر صیغه‌ای او بازداشت شدند، اما در روند بازجویی‌ها جرمشان را انکار کردند. مرد جوان مدعی شد مادرش را چند روز قبل از فوتش ملاقات نکرده بود.

با انکار زن و مرد جوان پلیس در روند تحقیقات با بررسی دوربین‌های مداربسته دریافت ساعتی قبل از فوت زن سالخورده، شهروز همراه همسر صیغه‌ای خود با یک چمدان از خانه مادرش خارج شده است. همچنین در تحقیقات میدانی از همسایه‌ها مشخص شد آن‌ها روز حادثه با هم درگیر شده بودند.

با ثبت این اطلاعات مرد جوان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: دوسال قبل با شهین عقد موقت کردم. آن روز مادرم شهین را دعوت کرده بود به همین خاطر به آنجا رفتیم و بعد از ساعتی چمدان همسرم راکه در خانه مادرم جا مانده‌بود، برداشتیم و به خانه‌مان رفتیم. وقتی متوجه فوت مادرم شدم از ترس حرفی نزدم و گفتم چند روزی است مادرم را ندیده‌ام.

او در خصوص درگیری با مادرش گفت: مدتی قبل به‌خاطر سند خانه با مادرم اختلاف داشتم. آن روز دوباره سر این موضوع بحثمان شد و مادرم گفت سند خانه در بانک است و اگر بخواهد آنرا به نامم سند بزند باید نصف آن را به نام خواهرم سند بزند. سر همین موضوع با هم درگیر شدیم، اما خیلی زود با همسرم خانه را ترک کردم. باور کنید هیچ سرقتی انجام ندادم. بعد از این اظهارات بود که دستور نبش قبر از سوی بازپرس پرونده صادر و جسد به پزشکی قانونی فرستاده شد، اما کارشناسان در گزارشی اعلام کردند امکان اعلام نظر درباره علت فوت به دلیل فساد جسد امکان پذیر نیست.

به این ترتیب بنا به شواهد و درخواست اولیای دم کیفرخواست علیه شهروز به اتهام قتل عمد و مشارکت در سرقت و برای همسر وی به اتهام مشارکت در سرقت صادر شد و در اولین جلسه روی میز هیئت قضایی شعبه‌پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه و درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم متهم بار دیگر جرمش را انکار کرد و گفت: باور کنید در مرگ مادرم و سرقت سکه‌ها نقشی نداشتم. خواهرم به دروغ چنین ادعایی را مطرح کرده‌است. در ادامه همسر صیغه‌ای او نیز جرمش را انکار کرد.

در پایان هیئت قضایی با توجه به اینکه مدرکی برای اثبات وقوع سرقت و قتل به دست نیامده بود، دو متهم را از اتهام قتل و سرقت تبرئه کردند. این حکم به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات‌۳۲ دیوان نیز تأیید شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار