کد خبر: 1034870
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
علی پاکدامن، شمشیرباز المپیکی ایران در گفتگو با جوان از «پویش همدلی» گفت
کمک به همنوع یکــــــی از شاخصه‌های مرام پهلوانی است که ورزشکاران ایرانی این روز‌ها تلاش می‌کنند این خصیصه را سرلوحه کار خود قرار دهند. شرایط سخت اقتصادی و معیشتی زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده و جامعه ورزش می‌کوشد تا وظیفه اجتماعی خود در حل گوشه‌ای از مشکلات هموطنان را به درستی انجام دهد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در حالی فدراسیون‌های ورزشی برگزاری مراسم کمک‌های مؤمنانه را در برنامه دارند که مدال‌آوران نیز با حضور در فعالیت‌های خیریه نقش خود در کمک به مردم را ایفا می‌کنند. علاوه بر مؤسسه خیریه علی‌بن‌ابی‌طالب، پویشی به نام «شب‌های همدلی»‌از چند ماه پیش به راه افتاده که در آن چهره‌های شناخته شده ورزش ایران حضور دارند. در واقع پویش همدلی برای نخستین بار توسط سجاد گنج‌زاده، قهرمان کاراته جهان تشکیل و در شب‌های ماه مبارک رمضای برای مردم نیازمند اسلامشهر غذای گرم تهیه شد. نکته حائز اهمیت حضور پرتعداد قهرمانان و ملی‌پوشانی است که ضمن تمرکز روی ورزش قهرمانی و موفقیت در عرصه‌های بین‌المللی از مردم و مشکلات‌شان نیز غافل نشده‌اند.

در خدمت مردم

همت قهرمانان ورزش همچنان ادامه دارد و این‌بار «پویش همدلی» بود که آن‌ها را در اسلامشهر گرد هم آورد. ۲ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی جمع‌آوری شده در ورزشگاه اسلامشهر با کمک سرمایه‌های ورزش کشور توزیع شد. علی پاکدامن، ملی‌پوش شمشیربازی یکی از چهره‌های حاضر در این مراسم بود. شمشیرباز المپیکی کشورمان در گفتگو با «جوان» از پیوستن به این پویش سخن گفت: «برادرم سجاد گنج‌زاده و شاهین موسوی از بچه‌های اسلامشهر هستند و با به راه انداخت «پویش همدلی» تلاش می‌کنند بخشی از مشکلات مردم را حل کنند. به من هم خبر دادند و گفتند که اگر می‌خواهی به جمع ما بپیوند. من هم مثل سایر چهره‌های ورزشی دوست داشتم در چنین جمعی حاضر شوم. البته خودم هم از قبل به سجاد و شاهین برای پیوستن به این پویش اعلام آمادگی کرده بودم که اگر نیازی به من بود در خدمت هستم.»

اهمیت خدمت‌رسانی به هموطنان

پاکدامن در ادامه هدفش از حضور در این مراسم را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر عنوان کرد: «اولین بار در ماه مبارک رمضان در جمع اعضای این پویش حاضر شدم و روز جمعه هم دومین باری بود که حضور در پویش همدلی را تجربه کردم. بیشتر از هر مسئله‌ای، حس و حال حضور در این مراسم خداپسندانه ارزش زیادی داشت. حضور در کنار مردم و کمک به آن‌ها برای من بسیار حائز اهمیت است. در روز‌هایی که دولتمردان هوای مردم را ندارند مردم باید پشت هم باشند و هوای هم را داشته باشند. هدف اصلی این پویش همدلی است. این روز‌ها برای همه سخت می‌گذرد، اما برای اقشار ضعیف سخت‌تر است. جامعه هدف این پویش نیز همان‌ها هستند و تلاش می‌شود که در کنار این عزیزان باشیم. سعی‌مان بر این است که بتوانیم با حمایت مالی مردم، اقلامی را تهیه کنیم تا به صورت بسته‌های معیشتی بین هموطنان نیازمند توزیع شود. با این کار می‌خواهیم بیش از پیش هوای هموطنانمان را داشته باشیم.»

استقبال ورزشکاران

ملی‌پوش شمشیربازی با اشاره به استقبال خوب چهره‌های ورزشی گفت: «خیلی دوست داشتم در کنار مردم باشم و حضور در این کار خیر را از دست ندهم. مردم بامعرفتی داریم و می‌خواهیم بگوییم که همیشه در کنار آن‌ها هستیم. استقبال خوبی صورت گرفت و بسیاری از چهره‌های شناخته شده ورزش در این مراسم حضور داشتند. حسن رحیمی قهرمان کشتی المپیک، محمد انصاری بازیکن تیم پرسپولیس، بهمن عسگری قهرمان کاراته جهان، سجاد گنج‌زاده قهرمان کاراته جهان، میلاد وزیری تیرانداز المپیکی و شاهین موسوی بوکسور المپیکی همگی در پویش همدلی حاضر بودند.»

بی‌تفاوت نباشیم

با اینکه مدال‌آوران ورزش هم با مشکلات زیادی چه در بعد ورزشی و چه در بعد معیشتی روبه‌رو هستند، اما به گفته علی پاکدامن آن‌ها نباید نسبت به مردم خود بی‌تفاوت باشند: «شرایط سخت است و فکر می‌کنم مردم انتظاراتی را از ورزشکاران‌شان دارند. آن‌ها انتظار دارند که مدال‌آوران ورزش صدای مردم باشند و مشکلات‌شان را به گوش مسئولان برسانند و نسبت به عدم رسیدگی به حال و روز مردم سکوت نکنند، به‌ویژه در خصوص مشکلات و کمبود‌هایی که در مناطق محروم وجود دارد. ورزشکاران نباید نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشند و ساده از کنار آن‌ها عبور کنند. باید کمک‌حال مردم جامعه باشند، اگر کمبود و محرومیتی می‌بینند، بگویند و در امور خیرخواهانه حضور فعال داشته باشند.»

کمک‌های چراغ خاموش

شمشیرباز المپیکی هدف از انتشار اخبار پویش همدلی را جلب حمایت‌های بیشتر خواند: «با توجه به اطلاعاتی که دارم، می‌دانم بسیاری از ورزشکاران عضو اینگونه پویش‌ها و جمعیت‌ها نیستند، ولی به صورت خودجوش کمک‌های‌شان را به دست اقشار آسیب‌پذیر می‌رسانند. آن‌ها چراغ خاموش و بدون هیچ تبلیغی در کنار مردم هستند. تبلیغاتی که انجام می‌دهیم کاملاً مثبت است، یعنی ما اخبار کار‌های خیر و حضور ورزشکاران را منتشر می‌کنیم تا بقیه مردم هم مطلع شوند و اگر خواستند آن‌ها نیز در حد توان کمک کنند.» علی پاکدامن در پایان صحبت‌هایش از مسئولان ورزش خواست نسبت به المپیکی‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشند: «کمتر از شش ماه دیگر بازی‌های المپیک را در پیش داریم. ورزشکاران و نتایجی که آن‌ها در این بازی‌ها کسب خواهند کرد، ویترین ورزش هر کشوری محسوب می‌شود. تراز کشور‌ها در بعد ورزش در این بازی‌ها مشخص می‌شود. انتظارمان این است که هوای المپیکی‌ها را بیشتر داشته باشند. شرایط شمشیربازی بد نیست، ولی‌ای کاش حمایت‌ها بیشتر شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار