کد خبر: 1034803
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل:
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: با اجرای طرح کاداستر از ۱۱ سال گذشته تا پایان سال گذشته ۲۸۷ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شده بود که این میزان در ۹ ماه امسال به ۳۴۷ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رحیم محمدی در آیین معارفه رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک خلخال اظهار کرد: از زمان اجرای طرح کاداستر از ۱۱ سال گذشته تاکنون  ۶۷ درصد از مجموع اراضی ملی استان اردبیل تثبیت و دارای سند مالکیت شد.

وی افزود: از مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از مساحت استان ۸۰۰ هزار هکتار مربوط به اراضی شهری و اراضی زراعی روستایی در اختیار کشاورزان بوده و تا سال ۱۴۰۰ برای تمام اراضی ملی استان سند تک برگی صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل بیش از یک سوم پرونده‌های قضایی استان را مربوط به اختلاف اراضی اشخاص با منابع طبیعی و دولت دانست و افزود: با اجرای کامل طرح کاداستر ضمن پیشگیری از اختلاف و تشکیل پرونده قضایی از هرگونه تجاوز به اراضی ملی و تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری در اراضی ملی و دولتی جلوگیری خواهد شد.

محمدی همچنین با اشاره به اجرای طرح صدور سند تک برگی برای املاک شخصی و دولتی اظهارکرد: ضعف عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان موجب شده برغم تلاش‌های صورت گرفته فقط ۴۰ درصد از املاک دولتی در اختیار ادارات این استان سند تک برگی داشته باشند.

وی درصد بسیار پایین خطا را از جمله مزایای صدور سند تک برگی برای املاک دولتی و شخصی ذکر کرد و گفت: با صدور اسناد تک برگی سطح اختلافات ملکی ناشی از خطای اسناد قدیمی به صفر رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل شهرستان خلخال را پس از مشگین‌شهر دومین شهرستان دارای بیشترین سطح اراضی ملی دانست و افزود: ۱۸۰ هزار هکتار از مجموع بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان به تثیبت رسیده است.

محمدی  با بیان اینکه اداره کل ثبت اسنا و املاک استان اردبیل در مختومه کردن پرونده‌های قدیمی از ادارات کل موفق و برتر کشور است، تشریح کرد: در این زمینه ۲۲ هزار پرونده به یادگار مانده از سال‌های گذشته مختومه شده است.

به گفته وی، تا پایان سال گذشته هزار و ۲۰۰ پرونده ملکی و در ۹ ماه سال جاری نیز ۹ هزار و ۵۰۰ پرونده املاک در این استان مختومه شده که ۹ برابر کار سال گذشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر