کد خبر: 1034720
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به پایتخت و نوسازی ۵ هزار تاکسی تا پایان سال خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: نوسازی ناوگان در دستورکار است. ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان کردیم و قرار است تا پایان سال ۱۵۰ اتوبوس دیگر هم وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: مناقصه‌ای در این زمینه تا پایان سال برگزار می‌شود و بعد از مشخص شدن برنده، کار‌ها انجام می‌شود. ما در برنامه خود ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را به ناوگان داشته‌ایم. تاکنون ۱۰۰ اتوبوس وارد و ۱۵۰ اتوبوس دیگر هم تا دو ماه آینده وارد خطوط می‌شود و در مناقصه‌ای که برگزار می‌شود، ۲۵۰ اتوبوس دیگر هم وارد ناوگان می‌شود و به نظر می‌رسد این ۲۵۰ اتوبوس در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ وارد خطوط شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران همچنین در خصوص نوسازی تاکسی‌های شهر تهران گفت: از چند محل برای نوسازی تاکسی‌ها وام تهیه می‌کنیم. میزان وام نوسازی ۵۰، ۷۰ و ۹۰ میلیون تومان است و این وام از محل بانک کارآفرینی امید، مهر و تبصره ۱۸ سازمان برنامه و بودجه و همچنین پست‌بانک تهیه می‌شود.

هاشمی با تأکید بر این موضوع که تاکنون ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه تاکسی تاکنون نوسازی شده‌است، گفت: این رقم کم است و ما تلاش می‌کنیم با مدیریت جدیدی که در تاکسیرانی حاکم شده‌است، تا پایان سال ۵ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شود.

وی با بیان اینکه مدیر جدید تاکسیرانی باید روزانه گزارش عملکرد در این زمینه را ارائه کند، گفت: هدفگذاری ما روی نوسازی ۱۵ هزار تاکسی بود، اما تمام کار دست ما نیست و این موضوع چند عاملی است و خودروساز نیز در این زمینه نقش دارند.

وی همچنین در خصوص نوسازی ناوگان مترو به خبرگزاری فارس گفت: برای اورهال قطار‌ها از محل اعتبارات تبصره ۱۸ که توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌شود، می‌توانیم تعدادی واگن وارد کنیم. ما همچنین قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن را با واگن‌سازی تهران بستیم و همچنین قرارداد ۱۰۵ دستگاه دیگر از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سازمان برنامه و بودجه و با مشارکت دولتی و بخش خصوصی انجام می‌شود و همچنین یک قرارداد ۱۰۵ دستگاه دیگر از محل انبوه‌سازی واگن‌های ملی را دنبال می‌کنیم. اولین واگن ملی تا پایان بهمن به بهره‌برداری می‌رسد و با کمک معاون رئیس‌جمهور قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن تولید داخل هم بسته می‌شود.

به گفته هاشمی، این واگن‌ها، حداقل دو سال طول می‌کشد تا وارد خطوط مترو شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار