کد خبر: 1034584
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
کره‌ای‌ها که زیر پرچم ترامپ تروریست و قمارباز چند سالی به شغل دزدی سرمایه‌های ایرانی مشغول بودند، حالا امیدوارند با کمی مذاکره کشتی توقیف شده خود در ایران را آزاد کنند، اما هیئتی که ۱۸ دی وارد تهران شده بود، تیرش به سنگ خورده و حالا سئول معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی را به تهران فرستاده که افسار تیم شکست‌خورده اولیه را به دست گیرد. باید دید در عصر پسا ترامپ، سئول به شرافت شرق دوری‌ها برمی‌گردد یا می‌خواهد شری را که ترامپ برایش برگزیده توجیه کند و بازار ایران و بلکه بازار کشور‌هایی را که ایران در آنجا نفوذ دارد، از دست بدهد؟
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «چویی جونگ کان» معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی برای گفتگو با مقام‌های ایرانی در خصوص نفتکش کشورش که شامگاه دو شنبه قبل در تنگه هرمز توقیف شد، دیروزبه ایران آمد. خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی در این خصوص گزارش کرد، چویی قصد پیوستن به هیئت کره‌جنوبی را دارد که روز پنج شنبه هفته گذشته برای گفتگو درباره نفتکش توقیف شده در تنگه هرمز وارد تهران شد. معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی در فرودگاه بین‌المللی «اینچئون» به خبرنگاران گفت که از ایمنی و سلامت خدمه کشتی کره‌جنوبی اطمینان دارد، اما اوضاع را جدی توصیف کرد. طبق گزارش یونهاپ، این دیپلمات کره‌جنوبی قصد دارد ضمن بحث درباره موضوع پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کره‌جنوبی به واسطه تحریم‌های ایالات متحده، در خصوص آزادی نفتکش و خدمه آن با مقام‌های عالیرتبه وزارت خارجه ایران گفتگو کند. چویی به خبرنگاران گفت که ایران از کره‌جنوبی درخواست کرده است که اجازه استفاده از پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی را بدهد و به همین منظور قصد دارد در سفر خود به ایران یک بار دیگر، درخواست ایران را در این زمینه بداند و بررسی کند که سئول چه اقداماتی را می‌تواند در زمینه پول‌های بلوکه شده ایران انجام دهد. معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی صبح دیروز پیش از ترک سئول به مقصد تهران گفت: «از اینکه می‌دانم خدمه کشتی سالم هستند خیالم کمی راحت است، اما اوضاع جدی است.»

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دو شنبه (۱۵ دی‌ماه/ ۴ ژانویه) اعلام کرد یک شناور نفتکش کره‌جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شناور مذکور حامل ۷هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه کشتی از اتباع کشور‌های کره‌جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یا مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
1
از سپاه قهرمان اسلام تشکر مینمایم این است اقتدار توسعه شده اسلام در برابر مستکبر.پیروزی وظفر از آن اسلام وقرآن است وجبهه حق بوده و خواهد بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار