کد خبر: 1034450
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
پلیس‌های قلابی که با پرسه در شهر محموله‌های بار را به ادعای مبارزه با قاچاق سرقت می‌کردند بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: بیستم آذر‌ماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه روی میز کارگاهان اداره‌یکم پلیس‌آگاهی قرار گرفت. بررسی شکایت‌های مطرح شده نشان می‌داد که سارقان با معرفی خودشان به عنوان مأمور پلیس‌آگاهی محموله‌های بار شهروندان را سرقت می‌کنند. یکی از شاکیان در شرح ماجرا به پلیس گفت: ساعت‌۱۵:۳۰، ۱۷‌آذر‌ماه با موتور سیکلت سه‌چرخه در حال انتقال محموله مواد غذایی حوالی بلوار آیت‌الله سعیدی بودم که یک خودروی پراید سفید رنگ راهم را سد کرد. به جز راننده دو مرد دیگر سوار پراید بودند که پیاده شدند.

آن‌ها تجهیزات پلیسی داشتند و خودشان را مأموران پلیس‌آگاهی معرفی کردند و مدعی شدند که محموله من قاچاق است و باید آن را توقیف کنند. آن‌ها به دستم دستبند زدند و با تهدید اسلحه من را سوار پرایدشان کردند. یکی از آن‌ها پشت‌موتور سه‌چرخ نشست و حرکت کرد. در محلی خلوت آن‌ها محموله را از موتور سه‌چرخ به داخل پراید منتقل و من را هم پیاده کردند. یکی از آن‌ها از من خواست برای پیگیری پرونده‌ام به اداره پلیس مراجعه کنم که متوجه شدم آن‌ها پلیس قلابی بودند و محموله را سرقت کردند.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت موفق شدند پلاک خودرو را به دست آورند. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که مأموران مالک پراید را شناسایی و بازداشت کردند. وقتی مرد جوان از سوی شاکیان به عنوان یکی از سارقان شنا‌سایی شد و او به سرقت با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد. او گفت: ما چندی قبل این باند را تشکیل دادیم. سوار بر پراید در شهر پرسه می‌زدیم و خودرو‌های حامل بار را شناسایی و در محل خلوت آن را متوقف و در پوشش پلیس محموله بارش را سرقت می‌کردیم. محموله‌های سرقت شده را هم در یکی از انبار‌های یافت آباد مخفی کرده‌ایم. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان موفق شدند سه متهم را شناسایی و محموله‌های سرقت شده راهم کشف کنند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در اداره یکم پلیس آگاهی تهران همچنان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار