کد خبر: 1034324
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
زن سالخورده وقتی متوجه شد دو مردی که لباس مأمور آب به تن دارند برای سرقت وارد خانه‌اش شده‌اند آن‌ها را با جارو کتک زد و موفق شد یکی از آن‌ها را با کمک همسایه‌ها بازداشت کند. دومین متهم نیز چند روز بعد خودش را تسلیم پلیس کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: دو مرد جوان که با طراحی سناریو از سوی زن جوانی برای سرقت طلا و دلار به خانه ویلایی زن سالخورده دستبرد زده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش جوان شانزدهم دی‌ماه، مأموران کلانتری‌۱۵۹ بیسیم از سرقت یک خانه ویلایی در محله خاوران باخبر و راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد دو مرد جوان هنگام سرقت از سوی صاحبخانه که زن ۶۵‌ساله بود مورد حمله قرار گرفته و با فرار یکی از سارقان، همدست وی که مردی ۲۷‌ساله بود از سوی همسایه‌ها دستگیر شده است. شاکی گفت: روز حادثه شوهرم به محل کارش رفت و من در خانه تنها بودم که دو مرد جوان زنگ خانه را زدند. مقابل در رفتم که دو نفر خودشان را مأمور آب معرفی کردند. به این بهانه وارد حیاط شدند. من هم داخل خانه رفتم تا فیش‌های آب را برایشان بیاورم که ناگهان متوجه شدم آن‌ها وارد راه پله‌ها شده و قصد سرقت دارند. شروع به داد و فریاد کردم و با جارو آن‌ها را کتک زدم. آنجا بود که همسایه‌ها بیرون آمدند و یکی از سارقان را دستگیر کردند، اما سارق دیگر فرار کرد.

با طرح شکایت پرونده به دستور قاضی احمدزاده، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ پایتخت در اختیار مأموران پلیس‌آگاهی قرار گرفت. در اولین گام سارق بازداشت شده که احمد نام داشت مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: در ماکو آرایشگری داشتم. با پیشنهاد یکی از دوستانم به نام رامین از ماکو برای خرید لباس از خانمی جوان به تهران آمدیم. وقتی خانم جوان را دیدیم آن زن گفت خرید لباس بهانه بوده و پیشنهاد سرقت دلار و طلا از خانه عمه‌اش را مطرح کرد. با این پیشنهاد وسوسه شدیم، اما موفق به سرقت نشدیم. حالا من دستگیر شده‌ام، اما دوستم متواری است و از مخفیگاه او اطلاعی ندارم. بعد از اظهارات مرد سارق، تحقیقات برای شناسایی همدست وی ادامه داشت تا اینکه مرد فراری با مراجعه به اداره پلیس خودش را تسلیم کرد. او گفت: به خاطر کرونا در اینستاگرام و فضای مجازی لباس می‌فروختم تا اینکه زن جوانی بعد از چند بار خرید پیشنهاد همکاری داد و همراه احمد برای دیدن او به تهران آمدیم. وقتی او را ملاقات کردیم گفت همکاری در کار نیست و قصد سرقت از عمه عروسشان را دارد.

متهم ادامه داد: زن جوان مدعی بود پسرش برای درمان انگشتان دستش که به هم چسبیده باید به کشور آلمان برود و هزینه درمانش ۳۰۰‌میلیون تومان است. ابتدا قبول نکردیم، اما با اصرار‌های او و پیشنهاد پول وسوسه شدیم تا اینکه آن زن ۳۰۰‌هزار تومان برای خرید لباس مأمور آب پرداخت کرد. او گفت برای سرقت لازم به حمل چاقو یا سلاح نیست، چون آن زن بعد از تهدید و کتک دلار‌ها و طلا‌ها را در اختیارمان می‌گذارد.

متهم در شرح روز حادثه گفت: آن روز به خانه زن سالخورده رفتیم و به بهانه مأمور آب وارد شدیم، اما زن سالخورده وقتی متوجه سرقت شد شروع به داد و فریاد کرد و ما را کتک زد. آنجا بود که همسایه‌ها دوستم را دستگیر کردند، ولی من فرار کردم تا اینکه به‌خاطر عذاب وجدان خودم را تسلیم پلیس کردم. با ثبت این اظهارات، زن جوان نیز شناسایی و بازداشت شد، اما با انکار جرم گفت: دو مرد جوان دروغ می‌گویند. آن‌ها وقتی فهمیدند من مشکل مالی دارم و یکی از اقوام‌مان وضع مالی خوبی دارد، با تهدید آدرس خانه زن سالخورده را گرفتند و با طراحی نقشه سرقت مرتکب جرم شدند. با ثبت اعتراف اولیه، متهمان به دستور قاضی در اختیار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار