کد خبر: 1034080
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کاخ سفید:
مشاوران و دستیاران معاون رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند علی‌رغم فشارهای شدید ترامپ برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، پنس اما به قانون اساسی پایبند مانده و وظیفه خود را انجام می‌دهد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از «مایک پنس» معاون خود خواسته که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر را در کنگره تایید نکند، اما مشاوران پنس می‌گویند که او در روند تایید نتیجه انتخابات مداخله نمی‌کند.

مشاوران و دستیاران کنونی و سابق کاخ سفید به خبرگزاری «رویترز» گفتند که پنس قصد دارد به قانون اساسی ایالات متحده پایبند بماند و وظیفه خود در فرایند تایید نتیجه انتخابات را اجرا کند.

رویترز به نقل از یکی از این افراد نوشت: «او بسیار حامی رئیس‌جمهور است، اما او باز هم به قانون اساسی متعهد است».

یک مقام سابق کاخ سفید نیز به این خبرگزاری گفت که پنس در صحبت‌هایش شفاف‌سازی کرده که حامی ترامپ است اما نمی‌تواند با زیر پا گذاشتن قانون اساسی، در نتیجه انتخابات مداخله کند.

وی درباره وظیفه‌ای که معاون رئیس‌جمهور آمریکا در فرایند تایید نتیجه انتخابات دارد، توضیح داد: «این یک نقش تشریفاتی است. این [نقش فقط شامل] باز کردن پاکت‌های [آراء الکترال] و خواندن محتوای آن است. همین».

«مارک شورت» رئیس دفتر پنس نیز به رویترز گفت که معاون ترامپ قانون اساسی آمریکا را اجرا می‌کند و به قوانین مربوط به نقش خود در فرایند تایید نتیجه انتخابات عمل خواهد کرد.

این در حالی است که یکی از مشاوران ترامپ خبر داد رئیس‌جمهور آمریکا به اطرافیان خود گفته که می‌خواهد پنس تلاش بیشتری برای باقی ماندن او در قدرت انجام دهد.

پیش از این نیز روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت پنس به ترامپ اطلاع داده که وی نمی‌تواند مانع از تایید پیروزی نامزد دموکرات‌ها در نشست مشترک روز چهارشنبه کنگره شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار