کد خبر: 1033929
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
مرد ضایعات جمع کن که متهم است همکارش را به قتل رسانده در دادگاه مدعی شد که مرد افغانی پسر جوان را به قتل رسانده و فرار کرده است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: اوایل زمستان‌سال‌۹۷، مردی مأموران پلیس ورامین را از ناپدید شدن پسر ۲۹‌ساله‌اش به نام معین باخبر کرد و گفت او شب گذشته از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت.

با اعلام این مفقودی تلاش برای یافتن مرد جوان آغاز شد تا اینکه مأموران جسد مرد جوانی را در محله خیرآباد کشف کردند که با انتقال به پزشکی قانونی و تشخیص هویت مشخص شد جسد متعلق به همان مرد جوانی است که چندی قبل پدرش اعلام مفقودی کرده بود. پدر سالخورده مقتول پس از شناسایی جسد پسرش گفت: «پسرم همراه مردی به نام یونس ضایعات جمع می‌کرد و می‌فروخت. فکر کنم یونس از ماجرای مرگ پسرم اطلاع داشته باشد.»

با ثبت این اطلاعات یونس شناسایی و بازداشت شد. او در پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «من و معین ضایعات جمع می‌کردیم و می‌فروختیم. آخرین بار مرد افغانی به نام حامد تماس گرفت و گفت مقدار زیادی ضایعات دارد و می‌خواهد آن‌ها را بفروشد. با او قرار ملاقات گذاشتیم، اما وقتی سر قرار رفتیم سر قیمت با هم درگیر شدیم. در آن درگیری او با چاقو به طرف ما حمله کرد. برای اینکه از خودم دفاع کنم داخل کانال آب پریدم، اما معین همانجا ماند. احتمال می‌دهم حامد او را کشته است. حتی چند نفر هم شاهد درگیری ما بودند.»

تحقیقات بعدی مأموران نشان داد کسی شاهد این درگیری نبوده است و از طرفی هم مشخص شد حامد که به صورت غیر‌قانونی وارد ایران شده مرد آرامی بوده، اما بعد از حادثه ناپدید شده است.» با کامل شدند تحقیقات، بنا به شواهد و قرائن موجود کیفرخواست علیه یونس به اتهام قتل عمد صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم در اولین جلسه مقابل هیئت قضایی شعبه‌دوم دادگاه به ریاست قاضی زالی قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و بار دیگر جرمش را انکار کرد و گفت: «باور کنید در قتل نقشی نداشتم. من با مقتول دوست بودم و اختلافی هم نداشتیم که انگیزه‌ای برای قتل باشد و همیشه با هم کار می‌کردیم و روز حادثه هم مرد افغان سر خرید ضایعات با ما درگیر شد سپس با چاقو حمله کرد. بعد از اینکه خودم را داخل کانال آب پرت کردم حامد نیز مقتول را داخل کانال آب پرتاب کرد.» در ادامه متهم در پاسخ به این سؤال که اگر مدعی هستی مرد افغان مقتول را داخل کانال آب پرتاب کرده است، پس چرا جسد خارج از کانال آب کشف شد و لباس‌هایش خشک بود؟ حرفی نزد.

در پایان هیئت قضایی پرونده را برای تحقیقات بیشتر به دادسرا فرستاد تا بعد از رفع نواقص متهم بار دیگر محاکمه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار