کد خبر: 1033927
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
فرمانده انتظامی پایتخت گفت که شبکه قماربازان آنلاین که موفق شده‌اند با فریب کاربران ۵۰۷‌میلیارد تومان به جیب بزنند بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی پس از حضور در پلیس فتا با تأکید بر اینکه تحقیقات پلیس تهران در برخورد با شبکه‌های قمار همچنان در جریان است گفت: در یک اقدام عملیاتی ۷۰‌نفر با گردش مالی ۵۰۷‌میلیارد تومان شناسایی و دستگیر شدند که ۱۶‌نفرشان در قالب سه باند فعالیت داشتند.

رئیس پلیس پایتخت با هشدار به شهروندان تأکید کرد که بسیاری از افراد بازداشت شده در پرونده‌های قمار کسانی هستند که کارت بانکی شان را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند که به عنوان متهم تحت پیگرد قرار گرفته و بازداشت می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر مراجعان به پلیس فتا در خصوص مسائل اقتصادی است که مصداق بارز آن کپی کردن کارت‌های بانکی یا اسکیمر است. از ابتدای سال تاکنون ۳۴‌نفر از سر شاخه‌ها و عناصر اصلی این نوع جرائم در قالب ۱۲‌باند شناسایی و منهدم شده‌اند. متهمان این پروند‌ها با دستبرد به حساب ۷۶۵نفر ۲۵میلیارد تومان از حسابشان برداشت کرده‌اند.

رئیس پلیس تهران همچنین گفت که بخش دیگری از پرونده‌ها تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است که بیشترشان با وعده برنده شدن در مسابقه مردم را فریب داده و حسابشان را خالی می‌کنند که در این باره ۴۹‌نفر از عناصر اصلی که در جریان ۱۶‌باند فعالیت می‌کردند بازداشت شده اند و ۲۳‌میلیارد پول سرقت شده هم به شاکیان بازگردانده شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت اراذل و اوباش در فضای مجازی با ترویج و تبلیغ فرهنگ اوباشی‌گری و انجام کری‌خوانی اراذل و اوباش برای رقبای خود، بیان داشت: علاوه بر فضای حقیقی که در طرح اقتدار با اراذل و اوباش برخورد قاطع می‌شود در فضای مجازی بالغ بر یک هزار و ۸۲۳ تار‌نما تا الان مسدود و ۱۱۳‌نفر که اقدام به تولید کلیپ یا ترویج فرهنگ اوباشی‌گری می‌کردند، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار