کد خبر: 1033675
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
انصارالله هشدار داد
جنبش انصارالله یمن با محکوم کردن حمله ائتلاف سعودی به الحدیده که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد، به نیرو‌های متجاوز سعودی درباره وارد شدن به مرحله پاسخ دردناک هشدار داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عضو کمیته هماهنگی مشترک یمن دو هفته پیش اعلام کرده که ۵۵ هزار مورد نقض توافق آتش‌بس از جانب ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیانش در الحدیده طی ۱۶ ماه گذشته، ثبت شده است. در پی حمله روز جمعه ائتلاف سعودی به نزدیکی یک سالن عروسی در شهر «الحوک» واقع در استان الحدیده، دست کم سه نفر کشته و شماری زخمی شدند. استاندار الحدیده در گفتگو با المسیره، این حادثه را بسیار دردناک خواند و گفت: «متأسفانه این جنایت هم از جمله جنایاتی است که سازمان ملل در قبال آن سکوت اختیار می‌کند. الحدیده در برابر سکوت غیرقابل توجیه سازمان ملل در برابر حملات بی وقفه قرار گرفته است.» سخنگوی وزارت بهداشت دولت صنعا گفت: «مزدوران متجاوز یک سالن عروسی در حدیده را هدف قرار دادند که منجر به شهادت سه تن و زخمی شدن هفت تن دیگر شد.»‌وی افزود: «این هدف‌گیری و بمباران مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی نشانه بی اعتنایی ائتلاف و مزدوران آن به زندگی غیرنظامیان است و تجلی میزان اصرار این تجاوزگران به کشتار غیرنظامیان بی گناه و سکوت مداوم سازمان ملل است.»

ضرورت انجام تحقیقات

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی انصارالله در شبکه اجتماعی توئیتر نیرو‌های وابسته به ائتلاف عربی را مسئول این حمله دانست و نوشت: «هدف قرار دادن تالار عروسی در استان حدیده یک جرم از پیش تعیین شده است.»‌وی خواستار انجام تحقیقات فوری بین‌المللی در این باره شد. الحوثی همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت: «یمن به خواست خدا بار دیگر با توانایی‌هایی در زمینه‌های متعدد متولد خواهد شد؛ توصیه می‌کنیم قبل از ورود به مرحله پاسخ دردناک که رهبر انقلاب (عبدالملک الحوثی) از آن سخن گفته، صلح در یمن از دروازه رفع محاصره، توقف عملی تجاوز و به دور از مصرف رسانه‌‎ای یا بهبود چهره کشور‌های متجاوز اولویت داده شود. اگر به غیر از این گزینه، گزینه دیگری فایده داشت تاکنون به نتیجه رسیده بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار