کد خبر: 1033587
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه شهرداری ابزار کنترل آلودگی هوا ندارد، گفت: قانون هوای پاک، مرجع کاهش آلودگی هوای تهران است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهارداشت: به جهت وجود نداشتن الزامات قانونی و اینکه هر کدام از دستگاه‌ها کار خود را انجام می‌دهند و نظارت لازم بر عملکرد آن‌ها صورت نمی‌گیرد، اقدامات شرکت کنترل کیفیت هوا کمتر دیده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قانون هوای پاک، دستور کار خوبی است که بر اساس آن، فراکسیون محیط زیست مجلس رسماً به موضوع آلودگی هوای تهران ورود کند، تأکید کرد: با رئیس و دوستان این فراکسیون، لزوم احیای قانون هوای پاک از طریق نظارت مجلس بر اجرای این قانون از سوی دستگاه‌های مختلف را مطرح خواهم کرد.

حسین شهیدزاده، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در حاشیه این بازدید گفت: اولین مشکلی که مردم تهران در این سال‌ها عنوان می‌کنند، آلودگی هواست که مسأله‌ای بین‌بخشی محسوب می‌شود که یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند و شرکت کنترل کیفیت هوا به عنوان مجموعه‌ای چابک، علمی و تخصصی، سعی کرده تا مشاوری امین برای سایر مجموعه‌ها باشد.

وی با اعلام اینکه شرکت کنترل کیفیت هوا بر خلاف اسمش، هیچ‌گونه ابزار کنترلی در اختیار ندارد و کار آن بیشتر تحقیقاتی و مشاوره است، تأکید کرد: از جمله اقدامات این شرکت، اطلاع‌رسانی‌های روزانه و مستمر از کیفیت هوای تهران به رسانه‌ها و شهروندان و اندازه‌گیری و اعلام آلاینده‌های معیار است که بر اساس آن، مهم‌ترین آلاینده هوای تهران در زمستان‌ها، ذرات معلق زیر ۲ و نیم میکرون و در تابستان‌ها، آلاینده اُزُن است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به ضرورت مغتنم دانستن توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع آلودگی هوای پایتخت، خاطرنشان کرد: تمرکز بر قانون هوای پاک که از سال ۱۳۹۵ اجرای آن آغاز شد، مرجع خیلی خوبی برای کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار