کد خبر: 1033332
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
یکی از مهم‌ترین مشکلات خوزستان آبگرفتگی‌های شهر‌های آن است که بعد از هر بارش، مشکلات زیادی برای ساکنان این مناطق به وجود می‌آورد. همین چند روز پیش بود که یک باران ۲۴ ساعته موجب شد بخش زیادی از خانه‌های ماهشهر در آب فروبروند. اما بعد از سفر رئیس بنیاد مستضعفان به خوزستان اعلام شد، با توجه به آبگرفتگی اخیر در ماهشهر طبق نظر استاندار و مسئولان استانی، ۳۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده می‌شود.
محمدرضا هاديلو
سرویس ایران جوان آنلاین: طی روز‌های اخیر و با سفر رئیس بنیاد مستضعفان به خوزستان تصمیمات خوبی گرفته شد که خبر‌های خوشی برای ساکنان مناطق مختلف این استان به همراه داشت. پرویز فتاح با سفر به خرمشهر و آبادان اعلام کرد که بنیاد مستضعفان به تمامی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آبادان، خرمشهر، بندرامام و ماهشهر بسته معیشتی ۴۰۰ هزارتومانی اهدا می‌کند و این خانواده‌ها برای تکمیل خانه‌های نیمه‌کاره خود، وام قرض‌الحسنه، وام بلاعوض و سیمان رایگان دریافت می‌کنند. از دیگر اتفاقات خوب این سفر تکمیل بیمارستان ۲۴۲ تختخوابی مجهز آبادان با تأمین مالی ۳۰۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک و اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی در نیروگاه خرمشهر بود.

یکی از مهم‌ترین مشکلات خوزستان آبگرفتگی‌های شهر‌های آن است که بعد از هر بارش، مشکلات زیادی برای ساکنان این مناطق به وجود می‌آورد. همین چند روز پیش بود که یک باران ۲۴ ساعته موجب شد بخش زیادی از خانه‌های ماهشهر در آب فروبروند. اما بعد از سفر رئیس بنیاد مستضعفان به خوزستان اعلام شد، با توجه به آبگرفتگی اخیر در ماهشهر طبق نظر استاندار و مسئولان استانی، ۳۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده می‌شود. پرویز فتاح با بیان اینکه فاز دوم بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان نیز با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان در حال ساخت است و تاکنون ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: «این بیمارستان یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور خواهد بود و فاز دوم در بهار ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.»

بنیاد مستضعفان در نیروگاه خرمشهر هم سرمایه‌گذاری کرده است هرچند این نیروگاه ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات دارد، اما راندمان آن پایین است. بنابر این بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی کرده با توافق وزارت نیرو و شرکت متنا، سه واحد بخار نیز به نیروگاه اضافه کند تا به نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاواتی تبدیل شود.

در همین رابطه فتاح با اشاره به هزینه بالای افزوده شدن سه واحد بخار به نیروگاه خرمشهر گفت: «خوشبختانه زیرساخت‌ها برای توزیع، پست و انتقال مهیا است. همچنین منطقه به توسعه صنعت نیاز دارد و تولید اضافه حبس نمی‌شود بنابراین بنیاد مستضعفان برای این سرمایه‌گذاری مهم آمادگی دارد.» وی با اشاره به بازدیدش از شرکت فولاد کاوه اروند نیز گفت: «این شرکت متعلق به بنیاد است و سالانه ظرفیت تولید ۴۸۰هزار تن میلگرد دارد. بنیاد در حال سرمایه‌گذاری در این شرکت است که امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسیم. خط جدید، سالانه توان تولید ۱۲۰ هزار تن مفتول را دارد. ظرفیت این شرکت به ۶۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.»

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: «با توجه به آبگرفتگی اخیر در ماهشهر طبق نظر استاندار و مسئولان استانی، ۳۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده خواهد شد. در زمینه بهبود وضعیت زیرساخت‌های این شهرستان با مسئولان جلسه‌ای خواهیم داشت و تصمیمات درستی می‌گیریم.»

محرومیت‌زدایی از خوزستان در دستور کار

خوزستان از محرومیت رنج می‌برد و اکثر شهرستان‌های آن نیازمند حمایت‌های ویژه‌ای هستند. رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص اقدامات این سازمان برای محرومیت‌زدایی در استان‌های محروم و به صورت خاص، خوزستان گفت: «ساختمان جدید بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان با ۲۴۲ تخت با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این اقدام در حوزه حمایتی انجام شده که با سرعت تکمیل و به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود. همچنین در احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی مشارکت داریم. در گذشته نیز بیمارستان ابوذر در این راستا به مردم اهواز تحویل داده شده بود.»

فتاح افزود: «در دوران کرونا از اسفندماه تاکنون اقدامات مختلفی از جمله رسیدگی در حوزه پزشکی و کادر درمان در راستای محرومیت‌زدایی انجام شده است. همچنین در سطح ملی به اقشار آسیب‌دیده از کرونا کمک‌هایی انجام شد و بسته‌های حمایتی در چند نوبت توزیع شده است. در این سفر بسته‌های معیشتی برای اقشار ضعیف در نظر گرفته می‌شود.» به گفته این مسئول، بنیاد مستضعفان در زمینه اشتغال خرد فعال است. همچنین این کار‌های توسعه‌ای علاوه بر سرمایه‌گذاری اشتغالزا است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازدیدش از کارخانه تولید آلومینیوم در مسجدسلیمان که پس از چند سال توقف رونق گرفته، گفت: «بررسی‌های لازم در خصوص امکان توسعه و افزایش سرمایه‌گذاری صورت گرفت. همچنین از بیمارستان در حال احداث دزفول و کارخانه دوده فام که امسال بورسی شده بازدید می‌شود و نحوه سرمایه‌گذاری یا توسعه این کارخانه هم بررسی خواهد شد. فتاح تصریح کرد: «زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان در خوزستان که قابلیت لازم را دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای افراد واجد شرایط در نظر گرفته می‌شوند که مقرر شد بررسی‌های لازم توسط استانداری انجام و نتیجه به ما اعلام و سپس اقدامات بعدی انجام شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار