کد خبر: 1033294
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
پرويز فتاح با سفر به خوزستان خبر داد:
طي روزهاي اخير و با سفر رئیس بنیاد مستضعفان به خوزستان تصميمات خوبي گرفته شد که خبرهای خوشي برای ساکنان مناطق مختلف اين استان به همراه داشت...

 

محمدرضا هاديلو

 

طي روزهاي اخير و با سفر رئیس بنیاد مستضعفان به خوزستان تصميمات خوبي گرفته شد که خبرهای خوشي برای ساکنان مناطق مختلف اين استان به همراه داشت. پرويز فتاح با سفر به خرمشهر و آبادان اعلام کرد که بنیاد مستضعفان به تمامی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آبادان، خرمشهر، بندرامام و ماهشهر بسته معیشتی ۴۰۰ هزارتومانی اهدا می‌کند و اين خانواده ها برای تکمیل خانه‌های نیمه‌کاره خود، وام قرض‌الحسنه، وام بلاعوض و سیمان رایگان از دریافت می‌کنند. از ديگر اتفاقات خوب اين سفر تکمیل بیمارستان ۲۴۲ تختخوابی مجهز آبادان با تامین مالی ۳۰۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک و اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی در نيروگاه خرمشهر بود.

 

***

 

يکي از مهمترين مشکلات خوزستان آبگرفتگي هاي شهرهاي آن است که بعد از هر بارش، مشکلات زيادي براي ساکنان اين مناطق به وجود مي آورد.

همين چند روز پيش بود که يک باران 24 ساعته موجب شد بخش زيادي از خانه هاي ماهشهر در آب فرو بروند.

اما بعد از سفر رئیس بنیاد مستضعفان به خوزستان اعلام شد، با توجه به آبگرفتگی اخیر در ماهشهر طبق نظر استاندار و مسئولان استانی، ۳۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده مي شود.

پرویز فتاح با بيان اينکه فاز دوم بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان نيز با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان در حال ساخت است و تاکنون ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: «این بیمارستان یکی از بهترین بیمارستان های کشور خواهد بود و فاز دوم در بهار ۱۴۰۰ افتتاح مي شود.»

بنیاد مستضعفان در نیروگاه خرمشهر هم سرمایه گذاری کرده است هرچند این نیروگاه ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات دارد اما راندمان آن پایین است. بنابراين بنیاد مستضعفان اعلام آمادگي کرده با توافق وزارت نیرو و شرکت متنا، سه واحد بخار نیز به نیروگاه اضافه کند تا به نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاواتی تبدیل شود.

در همين رابطه فتاح با اشاره به هزینه بالای افزوده شدن سه واحد بخار به نیروگاه خرمشهر گفت: «خوشبختانه زیرساخت ها برای توزیع، پست و انتقال مهیا است. همچنین منطقه به توسعه صنعت نیاز دارد و تولید اضافه حبس نمی شود بنابراین بنیاد مستضعفان برای این سرمایه گذاری مهم آمادگی دارد.»

وی با اشاره به بازديدش از شرکت فولاد کاوه اروند نيز گفت: «این شرکت متعلق به بنیاد است و سالانه ظرفیت تولید ۴۸۰ هزار تن میلگرد دارد. بنیاد در حال سرمایه گذاری در این شرکت است که امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسیم. خط جدید، سالانه توان تولید ۱۲۰ هزار تن مفتول را دارد. ظرفیت این شرکت به ۶۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.»

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: « با توجه به آبگرفتگی اخیر در ماهشهر طبق نظر استاندار و مسئولان استانی، ۳۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده خواهد شد. در زمینه بهبود وضعیت زیرساخت های این شهرستان با مسئولان جلسه ای خواهیم داشت و تصمیمات درستي ميگيريم.»

 

*محروميت زدايي از خوزستان در دستور کار

 

خوزستان از محروميت رنج مي برد و اکثر شهرستان هاي آن نيازمند حمايت هاي ويژه اي هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص اقدامات این سازمان برای محرومیت زدایی در استان های محروم و به صورت خاص، خوزستان گفت: «ساختمان جدید بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان با 242 تخت با حدود 300 میلیارد تومان در حال ساخت است که 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این اقدام در حوزه حمایتی انجام شده که با سرعت تکمیل و به وزارت بهداشت تحویل داده می شود. همچنین در احداث بیمارستان 400 تخت خوابی مشارکت داریم. در گذشته نیز بیمارستان ابوذر در این راستا بع نردم اهواز تحویل داده شده بود.»

فتاح افزود: «در دوران کرونا از اسفندماه تاکنون اقدامات مختلفی از جمله رسیدگی در حوزه پزشکی و کادر درمان در راستای محرومیت زدایی انجام شده است. همچنین در سطح ملی به اقشار آسیب دیده از کرونا کمک هایی انجام شد و بسته های حمایتی در چند نوبت توزیع شده است. در این سفر بسته های معیشتی برای اقشار ضعیف در نظر گرفته می شود.»

به گفته اين مسئول، بنیاد مستضعفان در زمینه اشتغال خرد فعال است. همچنین این کارهای توسعه ای علاوه بر سرمایه گذاری اشتغال زا است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازديدش از کارخانه تولید آلومینیوم در مسجدسلیمان که پس از چند سال توقف رونق گرفته ، گفت: «بررسی های لازم در خصوص امکان توسعه و افزایش سرمایه گذاری صورت گرفت. همچنين از بیمارستان در حال احداث دزفول و کارخانه دوده فام که امسال بورسی شده بازدید می شود و نحوه سرمایه گذاری یا توسعه این کارخانه هم بررسی خواهد شد.

فتاح تصريح کرد: «زمین های متعلق به بنیاد مستضعفان در خوزستان که قابلیت لازم را دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای افراد واجد شرایط در نظر گرفته می شوند که مقرر شد بررسی های لازم توسط استانداری انجام و نتیجه به ما اعلام و سپس اقدامات بعدی انجام شود.»

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار