کد خبر: 1033132
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
شهردار اصفهان:
بیست و دومین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» به بهره‌ برداری و آغاز ۶۹۳ میلیارد ریال پروژه خدماتی عمرانی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اختصاص داشت.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» پروژه‌ های ورزشی، عمرانی و خدماتی منطقه ۱۴ با حضور شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر و اعضای شورای شهر اصفهان افتتاح و آغاز شد.

یکی از پروژه‌ های آماده بهره ‌برداری این منطقه، ورزشگاه سهراب به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع است که ۹۵۰ متر مربع آن شامل ساختمان اداری و سالن ورزشی و رزمی است؛ انجام عملیات اجرایی احداث ورزشگاه سهراب که مطابق با استانداردهای روز آماده بهره‌ برداری شده، ۶۰ میلیارد ریال و آزادسازی آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است. ایجاد ورزشگاهی با امکانات جدید در منطقه کمتربرخوردار زینبیه، از مطالبات شهروندان این منطقه و از نیازهایی بود که افزایش سرانه فضاهای ورزشی و امکان گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و همچنین افزایش نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.

ساماندهی مادی بهار با صرف مبلغ شش میلیارد ریال، ساماندهی پارک گلبرگ با مبلغ سه میلیارد ریال، ساماندهی پیاده ‌رو خیابان برازنده با مبلغ سه میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ های بهره‌برداری شده این منطقه است.

همچنین ساماندهی کانال آب خیابان بعثت با اعتبار دو میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت در سطح منطقه با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و ساماندهی میدان عاشق اصفهانی با مبلغ ۱۴ میلیارد ریال نیز انجام شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت. 

امروز همچنین کلنگ احداث خیابان ۳۶ متری سودان به زمین شد؛ برای انجام عملیات اجرایی این خیابان ۱۵۰ میلیارد ریال و برای آزادسازی آن مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که احداث آن تاثیر زیادی در تسهیل و ایمنی تردد شهروندان این منطقه دارد.

*منطقه 14 کانون تحولات عمرانی  

قدرت اله نوروزی در حاشیه این برنامه، اظهار کرد: در ادامه برنامه های "هر یکشنبه یک افتتاح" با حضور در منطقه 14 پروژه هایی که کلنگ برخی از آنها دو سال گذشته زده شده بود را افتتاح کردیم.  

وی با بیان اینکه یکی از پروژه هایی که کمتر از دوسال از زمان شروع به کار مورد بهره برداری قرار گرفت، پروژه ورزشگاه سهراب است، تصریح کرد: این ورزشگاه با کاربری ورزشی چند منظوره در کمتر از 20 ماه افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت. بهره برداری از این ورزشگاه یک کار بسیار ارزشمند در منطقه ای نیازمند با توجه به اصل رعایت عدالت فضایی است. 

شهردار اصفهان ادامه داد: همچنین امروز کلنگ یک خیابان 36 متری به طول دو کیلومتر در سودان به زمین زده شد.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته چندین پیاده راه، مادی و میدان در منطقه 14 ساماندهی و سطح کوچه ها و خیابان های این منطقه آسفالت شده که امروز به بهره برداری می رسند. امیدواریم اجرای این پروژه ها بتواند در خدمت مردم منطقه بوده و توازن توسعه را در شهر اصفهان ایجاد کند. 

نوروزی با بیان اینکه منطقه 14 کانون تحولات عمرانی شده است، افزود: محله دارک در زیرزمین در حال پیوند خوردن به کهندژ از طریق مترو است، بخشی از رینگ چهارم و پل آفتاب در منطقه 14 واقع شده و بلوار فرزانگان مسیرها را برای رفت و آمد  خودروها روان می کند. 

وی از ورزشگاه آماده افتتاح دیگری در منطقه 14 تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در این دوره مدیریت شهری، هماهنگی و همراهی بین شورای شهر و شهرداری و همت والای مدیران مناطق، کارشناسان و مهندسان شهرداری اتفاقات خوبی را رقم زده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: سیاست شهرداری در بودجه بندی بر عدالت فضایی و کمک به مناطق کمتر برخوردار بوده است، منطقه 14 در گذشته وضعیت متفاوتی نسبت به امروز داشته و امروز توجه بسیار زیادی به این منطقه می شود. 

وی بیان داشت: در این دوره مدیریت شهری به مساجد، کانون های فرهنگی و اماکن ورزشی و جاهایی که می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد کمک های خوبی شده است و در ادامه هم در دستور کار قرار دارد. 

نوروزی تصریح کرد: امیدوارم این همکاری ها و تعامل اهالی منطقه 14 افزایش یابد تا در نتیجه این همکاری ها شاهد بهبود کیفیت زندگی مردم باشیم.

*کاهش آسیب های اجتماعی با پند و اندرز امکان پذیر نیست

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه این برنامه گفت: سالیان بسیاری است که شاهد محرومیت های منطقه 14 هستم و هر اتفاقی که مانند امروز قرار باشد برای این منطقه رخ دهد با اشتیاق فراوان حضور پیدا می کنم، امیدوارم این قبیل خدمات مسیر خوبی را برای همه مردم منطقه رقم بزند.

علیرضا نصر با بیان اینکه امروز در منطقه 14 شاهد بهره برداری و کلنگ زنی چند پروژه هستیم، تصریح کرد: ورزشگاه سهراب در منطقه 14 توسط بخش خصوصی احداث شده است، با توجه به تقاضاهای بسیار زیاد و کمبود منابع ناگزیر هستیم که به سمت بخش خصوصی حرکت کنیم. دست بخش خصوصی را می فشاریم تا با همت این عزیزان بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد تا هر سرمایه گذاری بهره کافی را از سرمایه گذاری خود ببرد تا اشتیاق بیشتری برای کار در مناطق محروم پیدا کند. مدیریت شهری نیز باید شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کند تا شاهد اتفاقات خوب در شهر باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: امروز اگر نگران آسیب های اجتماعی در مناطق نیمه برخوردار و محروم هستیم با پند و اندرز نمی توانیم این آسیب ها را از بین ببریم؛ لازم است تسهیلات و امکانات در این مناطق فراهم شود تا با استفاده از این امکانات جوانان و نوجوانان رشد کرده و در مسیر صحیح زندگی قرار بگیرند.

*پس از ورزشگاه سهراب، ورزشگاه رستم در نوبت بهره برداری است

مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان در ادامه این برنامه اظهار کرد: امروز یک مجموعه ورزشی در یکی از محله هایی که در گذشته به عنوان مناطق محروم شهر نام برده می شد احداث شده است، خوشبختانه امروز شعارها به حقیقت پیوسته و منطقه ای محروم تبدیل به منطقه ای در حال توسعه شده است.

علی شمسی با بیان اینکه ورزشگاه سهراب با 8 میلیارد تومان هزینه امروز در اختیار مردم منطقه 14 قرار گرفت، تصریح کرد: به جز این ورزشگاه کلنگ زنی خیابان 36 متری انتهای سودان انجام شد که با افتتاح این خیابان محله های عمان سامانی، 8 متری لاله، 16 متری آیت الله طالقانی و محله سودان از بن بست خارج می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر پروژه ورزشگاه سهراب پروژه هایی مانند ساماندهی مادی ارزنان، ساماندهی پیاده روهای خیابان برازنده و ... که روی هم رفته نزدیک به 70 میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است امروز به بهره برداری می رسد و در اختیار مردم قرار می گیرد.  

 مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان ادامه داد: تا چند هفته آینده ورزشگاه رستم نیز که با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان احداث شده در اختیار مردم منطقه 14 قرار می گیرد. با احداث ورزشگاه در محله حصه سرانه های ورزشی در منطقه 14 افزایش یافته و هر محله دارای یک ورزشگاه می شود.

وی تاکید کرد: تا پایان سال 99 خیابان های آسمان، تابان و تقاطع غیر همسطح آفتاب تکمیل و افتتاح می شود. این خیابان ها رفت و امدهای خودروهای در مسیر شمال به جنوب کشور و بالعکس را از میانه منطقه 14 حذف و منطقه را از آلودگی های صوتی و زیست محیطی نجات می دهد.

شمسی با بیان اینکه 4 ایستگاه خط دو مترو در منطقه 14 احداث می شود، گفت: احداث ایستگاه های مترو حرم، عاشق اصفهانی، دارک و عمان سامانی در این منطقه نویدی برای حمل و نقل و توسعه منطقه بوده و مردم می توانند سفرهای خود را با وسیله ای ایمن و بدون دود انجام دهند.

      

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر