کد خبر: 1032964
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: پیرو مهلت ۱۵ روزه شورای اسلامی شهر تبریز، شهرداری منطقه ۱۰ باید طی این مدت نسبت به ساماندهی محور حیدر تکیه‌سی، درب سرخاب و سامان میدانی اقدام کند.

احمد حمزه زاده  در نشست بررسی آخرین وضعیت محله تاریخی سرخاب با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر،  از اجرای برنامه راهبردی مشترک بین این مجموعه،  شورای اسلام شهر و شهرداری تبریز در راستای ساماندهی و جداره‌سازی حیدر تکیه‌سی خبر داد.

وی اظهار داشت: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی بر لزوم جداره‌سازی اضطراری در حیدر تکیه‌سی توسط شهرداری منطقه ۱۰ تأکید دارد و خواستار اجرای اقدامات عملیاتی در اسرع وقت هستیم و در راستای تسهیل روند ساماندهی و جداره‌سازی این منطقه تاریخی در تهیه طرح، تأمین نیروی متخصص و ناظر اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

حمزه زاده با اشاره به اینکه حفظ و حراست از بافت تاریخی هدفی جامع و همه‌جانبه است، یاداور شد: حراست از بافت تاریخی همتی جامع می‌طلبد که تمامی نهادهای شهری و مدنی ‌باید در آن نقش مؤثر داشته باشند و با توجه به مزیت‌های فرهنگی و اقتصادی بافت تاریخی با ساماندهی این منطقه تاریخی فرصت مناسبی برای بهره‌مندی شهرداری منطقه از ظرفیت‌های اقتصادی نیز فراهم خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر