کد خبر: 1032948
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
در ادامه اعتراضات به فساد مالی و ناتوانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مهار ویروس کرونا، شنبه شب ساکنین سرزمین‌های اشغالی بار دیگر در برابر خانه وی تجمع کردند. آن‌ها در واکنش به خشونت نیرو‌های امنیتی، ضمن سر دادن شعار‌هایی در حمایت از استعفای نتانیاهو، تصویر وی را به آتش کشیدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ساکنین سرزمین‌های اشغالی هم مانند مردم فرانسه، هفته‌هاست که در اعتراض به سیاست‌های سردمداران خود تظاهرات می‌کنند. طی شش ماه گذشته، معترضان به بی‌کفایتی بنیامین نتانیاهو و فساد مالی وی، بار‌ها در برابر خانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس تجمع کرده‌اند و تأکید دارند که تداوم این اعتراضات در نهایت به حذف نتانیاهو منتهی خواهد شد. از این رو، هزاران نفر از ساکنین سرزمین‌های اشغالی، شنبه شب در شهر‌های قدس و تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری نتانیاهو شدند. روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که معترضان در قدس، با سر دادن شعار درباره ناکارآمدی دولت در مقابله با شیوع کرونا، تصاویر نتانیاهو را آتش زدند.

تلاش برای سرنگونی دولت

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل با تأیید به آتش کشیده شدن تصاویر نتانیاهو، از تلاش تظاهرات‌کنندگان برای بستن ورودی مقر اقامت نتانیاهو خبر داد. این رسانه صهیونیستی به نقل از یکی از معترضان اعلام کرد که این اعتراض‌ها در نهایت موجب سرنگونی دولت نامطلوب و شکست خورده خواهد شد. این معترض همچنین گفت: «سرنگونی دولت موجب برکناری متهمی خواهد شد که دولت را ربوده است و سازمانی جنایتکارانه را اداره می‌کند.» رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که نظامیان این رژیم با معترضان در خیابان بالفور قدس نزدیکی محل اقامت نتانیاهو درگیر شدند و دست کم سه نفر از معترضان را دستگیر کردند. خبرنگار روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی شده که رفتار معترضان، نیرو‌های امنیتی را غافلگیر کرده و آن‌ها چند بار آتشی را که معترضان در محل روشن کرده بودند، خاموش کرده‌اند.

دستگیری ۲۱ شهرک‌نشین

علاوه بر خشم عمومی از ناتوانی نخست‌وزیر در سامان دادن به نابسامانی ها، مرگ یک شهرک‌نشین در قدس اشغالی در جریان تظاهرات ضد دولتی شنبه شب نیز به تنش‌ها در این شهر دامن زد. به طوری که نیرو‌های امنیتی علاوه بر زد و خورد و دستگیری حاضران، با خودرو‌های آب‌پاش با معترضان درگیر شدند. بنابر گزارشی که روزنامه صهیونیستی‌تایمز اسرائیل منتشر کرده، اعتراضات پس از آن اتفاق افتاد که آهوویا سانداک ۱۶ ساله به طرف فلسطینیان سنگ پرتاب کرد و نیرو‌های پلیس برای بازداشت او وارد صحنه شدند. سانداک حین تلاش برای فرار از دست نیرو‌های پلیس کنترل خودرو را از دست داد که این حادثه به مرگ وی منتهی شد.

ساعاتی بعد از مرگ این شهرک‌نشین صد‌ها تن از شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی در اعتراض، مقابل مقر مرکزی پلیس در قدس اشغالی تجمع کردند که به سرعت به خشونت گرایید. معترضان هم اقدام به پرتاب سنگ به سمت نیرو‌های پلیس کردند که در نتیجه آن ۱۱ مأمور پلیس زخمی شدند. گفته می‌شود که نیرو‌های امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی حداقل ۲۱ نفر از شهرک‌نشینان معترض را دستگیر کردند. پلیس رژیم صهیونیستی در توجیه خشونت‌ها علیه شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کرد، تظاهرات‌کنندگان در مقابل مقر پلیس به بستن راه‌ها اقدام و نظم عمومی را مختل کردند و به نیرو‌های پلیس سنگ می‌زدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار