کد خبر: 1032904
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کیوان مرادیان، نماینده قائم شهر، جویبار و سوادکوه در گفتگو با "جوان":
با اينکه بارها در مورد کمبود فضاهاي ورزشي در مازندران و شهرهاي مختلف آن مطالب زيادي منتشر شده است اما بازي اخير تيم فوتبال نساجي و پرسپوليس نشان داد که معروف ترين و بزرگترين ورزشگاه اين استان آنقدر مشکل دارد که حتي نتوان يک مسابقه معمولي در آن برگزار کرد.
محمدرضا هادیلو

با اينکه بارها در مورد کمبود فضاهاي ورزشي در مازندران و شهرهاي مختلف آن مطالب زيادي منتشر شده است اما بازي اخير تيم فوتبال نساجي و پرسپوليس نشان داد که معروف ترين و بزرگترين ورزشگاه اين استان آنقدر مشکل دارد که حتي نتوان يک مسابقه معمولي در آن برگزار کرد. استادیوم شهید وطنی قائم شهر مشتي است از خروار. به همين بهانه به سراغ کیوان مرادیان کوچکسرایی نماینده مردم قائم شهر، جویبار،سوادکوه و سیمرغ رفتيم تا در مورد نيازهاي حوزه انتخابيه ايشان و کمبودها و برنامه هايشان براي رفع آنها گفتگويي داشته باشيم.

 

***

 

نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مازندران مهد استعدادهای ورزشی است، مي گويد: در اکثر رشته هاي ورزشي و همين فوتبال که نشان داد چقدر از نظر فضاهاي ورزشي دچار مشکل هستيم،  بازيکنان و ورزشکاران زيادي تحويل تيم هاي ملي داده ايم. ورزشکاراني که با افتخارآفريني در مسابقات و رقابت هاي بين المللي پرچم ايران را به اهتزار درآورده و افتخار آفرين شده اند.

ولي نبود امکانات و در صدر آنها زمين و سالن هاي ورزشي مشکلات زيادي به وجود آورده که بايد در اسرع وقت به اين موضوع پرداخته و براي تامين نيازهاي استان اقداماتي صورت گيرد.

کیوان مرادیان کوچکسرایی با تاکيد بر اينکه فقدان یک زمین ورزشی مناسب بعنوان اولین اولویت فعالیت حرفه ای، مانع تحقق ظرفیت های بالقوه است، ادامه مي دهد: این در حالیست که استعدادهای مازندران محدود به فوتبال نبوده و در کشتی، والیبال و رشته هاي ديگر حرف هاي زيادي براي گفتن دارد. اما به شرط وجود زیر ساخت هاست که مي توان به افتخارآفريني ها فکر کرد. با کمال تاسف بايد گفت در کل مازندران يک ورزشگاه استاندارد وجود ندارد که اصلا در شان اين استان نيست.

این نماینده مجلس با بيان اينکه از دیدن تصاویر بازی پرسپولیس و نساجی ، شرمنده باشگاه و بازیکنان تیم همشهری خودم، هواداران عزیز، مردم شریف استان و بخصوص تیم پرسپولیس به عنوان میهمان شدم، تصريح مي کند: مشکل اصلی آنجاست که تیم های  میهمان در هر فصل لیگ یک بازی در این ورزشگاه دارند ولی تیم نساجی یک هفته در میان بايد در این ورزشگاه بازی کند.

وي در خصوص راهکار رفع مشکلات و تامين نيازهاي ورزش اين منطقه مي گويد: قائم شهر با وجود استعدادهای بالقوه فراوان در فوتبال، کشتی و سایر رشته های ورزشی  نیازمند یک استادیوم چند منظوره است که از دولت و بخصوص مسوولین استانی انتظار می رود نسبت به برنامه ریزی  برای تحقق این موضوع اقدام کنند. در همين زمينه لازم است اعتبار ویژه ای برای این امر اختصاص یابد که البته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفري که در تابستان گذشته به استان مازندران داشت، قول داد اين اعتبارات تامين شود.

البته انتظار می رود با تخصیص کامل و فوری اعتبار مزبور، بخشی از مشکلات موجود حل شود.

مراديان تاکيد مي کند: راهکار دیگر تقویت زیرساخت های ورزشی، استفاده از ظرفیت های موجود در استان و بخصوص شهرستان قائم شهراست.  اگر تنها آورده چند ماه صنعت گردشگری قائم شهر به درستی مدیریت شود، می توان یک ورزشگاه استاندارد و در شان قائم شهري ها و مردم مازندران  ساخت. همچنین باید زمینه حضور بخش خصوصی را در ورزش فراهم کرد تاسرمایه گذار مایل به سرمایه گذاری در این حوزه بشود.

به گفته اين مسئول، درکوتاه مدت، حداقل انتظار مردم آن است که مسوولین محلی نسبت به رفع مشکلات ورزشگاه فعلی اقدام نمایند.

نماینده مردم قائم شهر مي گويد: حل بسیاری  از مشکلات نیازمند همت جهادی مسولین دولتی است. نه اينکه بنشينيم و از تحريم ها حرف بزنيم و چشم به اقدامات خارجي ها بدوزيم.

وي با اشاره بازي آخر تيم فوتبال نساجی و مشکلات و حواشي استادیوم شهید وطنی قائم شهر ادامه مي دهد: تیم فوتبال نساجی تنها نماینده استان مازندران و بلکه تنها نماینده استانهای شمالی کشور در مسابقات لیگ برتراست. استادیومی که مسابقات این تیم در آن برگزار می شود در شان مردم مازندران نیست. چرا بايد انتظار داشته باشيم تيم هاي ورزشي استان در رشته هاي مختلف افتخار آفرين باشند در شرايطي که حتي امکانات و نيازهاي اوليه آنها را مهيا نمي کنيم. وقتي از اين زمين فوتبال خراب صحبت مي منيم، حرفمان فقط يک بازي نيست، بايد بپرسيم تيم نساجي در کجا تمرين مي کند. اگر اين زمين براي مسابقات هست آنوقت بايد گفت واي به زمين تمرين آنها.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار