کد خبر: 1032677
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
رئیس‌جمهور امریکا ایران را تهدید کرد
زیردریایی یواس‌اس جورجیا (USS Georgia) متعلق به امریکا وارد خلیج فارس شده و رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که زیردریایی کلاس دلفین خود را به سمت خلیج فارس روانه کرده است. تنها ۲۴ روز تا خروج ترامپ از کاخ سفید باقی مانده، حدس و گمان‌ها درباره ماجراجویی رئیس‌جمهور امریکا در روز‌های آخر، باعث شده نیرو‌های محور مقاومت در آسیای غربی به حال آماده‌باش درآیند. ترامپ بامداد پنج شنبه با اشتراک‌گذاری تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یک شنبه به سفارتخانه امریکا در بغداد متهم و تهدید کرد که هر حمله‌ای به امریکایی‌ها را معادل حمله ایران می‌گیرد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه هشدار داده که ترامپ مسئول کامل عواقب هرگونه ماجراجویی در روز‌های پایانی کارش خواهد بود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: منابع غیر رسمی از آماده‌باش سطح بالای مقاومت در سراسر منطقه غرب آسیا خبر می‌دهند. الاخبار لبنان از قول یک منبع امنیتی نوشته که مقاومت در در لبنان، سوریه، عراق و یمن به حال آماده‌باش درآمده و این آماده‌باش شامل ایران هم می‌شود. ظاهراً اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی در نوار غزه، نیز بخشی از این آماده‌باش است، به طوری که این اتاق پنج شنبه برای اولین بار، از مانوری مشترک خبر داد و بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد. این آماده‌باش برای حزب‌الله لبنان از چند هفته قبل شروع شده، ولی دیروز هم سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان وقوع جنگ با رژیم صهیونیستی را بعید ندانست و گفت: «احتمال جنگ با اسرائیل از روی مسئولیت‌پذیری و نه ایجاد رعب و وحشت در دل مردم است.» یک منبع لبنانی در گفتگو با الاخبار درباره علت آماده‌باش مقاومت گفته که این اقدام همزمان با دریافت اطلاعات و اخبار میدانی صورت گرفته است؛ اطلاعاتی که نشان می‌دهد احتمالاً اشغالگران در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اقدامی خائنانه انجام دهند و از این رو «این رزمایش پیامی است مبنی بر آمادگی مقاومت و توان این گروه‌ها در واکنش و بازدارندگی هر گونه اقدام احتمالی.»

تنش‌ها بین ایران و امریکا در آستانه خروج ترامپ از کاخ سفید تشدید شده، به خصوص که برخی ناظران حدس می‌زنند رئیس‌جمهور امریکا قصد دارد از مسیر تنش در خارج، تحولات داخلی امریکا از جمله خروج خود از کاخ سفید را تحت تأثیر قرار دهد. سفارت امریکا در بغداد شامگاه یک شنبه قبل هدف حمله هشت یا به روایتی ۱۱ راکت قرار گرفت که البته بنا بر اعلام سفارت امریکا، خسارت اندکی به آن وارد شد. هیچ کدام از گروه‌های مقاومت مسئولیت حمله چهار شنبه قبل را نپذیرفته، ولی رئیس‌جمهور امریکا روز پنج شنبه با منتشر کردن تصاویر از چهار راکت عمل نکرده، ادعا کرد که این راکت‌ها مربوط به ایران هستند: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک امریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. بازنگری کنید.» محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ضمن رد اتهام‌زنی دونالد ترامپ، به رئیس‌جمهور امریکا درباره هرگونه ماجراجویی علیه ایران هشدار داد. ظریف نوشته است: «دونالد ترامپ از تصویری بی‌ارزش برای اتهام‌زنی بی‌ملاحظه علیه ایران استفاده می‌کند. دفعه قبل، ایالات متحده با ادعای ساختگی تسلیحات کشتار جمعی، منطقه ما را نابود کرد، ۷ تریلیون دلار به باد داد و موجب تلفات ۵۸ هزار و ۹۷۶ نفری از امریکایی‌ها شد.» وزیر خارجه هشدار داد: «این بار (به مراتب) بدتر خواهد بود. ترامپ مسئول کامل عواقب هرگونه ماجراجویی در روز‌های پایانی کارش خواهد بود.»

حمله به امریکایی‌ها در ۴ نقطه

منابع خبری عراق دیروز از انهدام سه کاروان متعلق به امریکا در استان‌های المثنی، ذی‌قار و الدیوانیه خبر دادند. کانال خبری «صابرین‌نیوز» خبر داده که یک بسته انفجاری در مسیر بین‌المللی السماوه منفجر شده که کشته و زخمی نداشته، ولی باعث آسیب رسیدن به خودرو‌های این کاروان شده است. یک منبع امنیتی دیگر نیز در گفتگو با السومریه‌نیوز از یک انفجار دیگر در مسیر کاروان وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا در جنوب عراق در استان «الدیوانیه» خبر داد. شبکه خبری المیادین هم خبر داد که علاوه بر انفجار در المثنی، دو انفجار دیگر هم در استان‌های ذی‌قار و الدیوانیه رخ داده است. هیچ گروه عراقی مسئولیت این انفجار‌ها را بر عهده نگرفته است. دیروز همچنین شبکه العربیه عربستان خبر داد که امریکا سفارت خود در بغداد را تخلیه کرده، ولی سفارت امریکا دیروز عصر در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «شاهد شایعاتی هستیم که سفارت تخلیه شده است.»‌یک مقام امریکایی هم بدون ذکر نام به الجزیره گفته که سفارت امریکا در بغداد به طور طبیعی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، ولی تأکید کرده که ضمانت سلامت کارمندان و شهروندان و امنیت تأسیسات امریکا در صدر اولویت‌ها است.

جلسه شورای امنیت ملی امریکا

مقام‌های امنیتی ارشد دولت امریکا چهار شنبه قبل به رویترز گفتند که شورای امنیت ملی امریکا در کاخ سفید تشکیل جلسه داده و درباره گزینه‌های پیش رو در مقابل هر نوع حمله به پایگاه‌های نظامی یا دیپلماتیک امریکا در عراق به توافق رسیده‌اند. رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت نوشت که کریس میلر، سرپرست وزارت دفاع امریکا، مایک پمپئو وزیر خارجه و رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی در کاخ سفید درباره حمله احتمالی جلسه داشته‌اند و مقام‌های امنیتی ارشد درباره «طیفی از گزینه‌ها» صحبت کرده‌اند که به‌زودی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا ارائه خواهد شد. مقامی که با رویترز صحبت می‌کرد نگفت آیا این گزینه‌ها شامل اقدام نظامی خواهد بود یا نه، ولی تأکید کرد: «همه گزینه‌ها طوری طراحی شده‌اند که غیرالتهاب آور باشند و مانع حملات بیشتر شوند.» چند هفته‌ای است که ناو امریکایی آبراهام لینکلن مجدداً وارد خلیج فارس شده و دو شنبه این هفته هم زیردریایی یواس‌اس جورجیا متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده امریکا، پس از عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد. تقریباً همزمان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر اعزام یک فروند زیردریایی کلاس دلفین نیروی دریایی اسرائیل را به خلیج فارس منتشر کردند. ژنرال آوی کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفته که در این اواخر شاهد افزایش خطر از سوی ایران در رابطه با اسرائیل هستیم. او تهدید کرد: «اگر ایران و شریکانش، جنبش حزب‌الله اقدامی علیه اسرائیل انجام دهند، خواهند فهمید که بهای سنگینی خواهند پرداخت.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
1
گمان نمیکنم اگر مقاومت اقدامی بر علیه اسرائیل انجام دهد دیگر اسرائیلی وجود داشته باشد که بخواهد بهایی را بستاند.
من به متجاوزان به سرزمین فلسطین و همه کسانیکه دانسته و ندانسته در آنجا ساکن شده اند پیشنهاد میکنم منطقه را ترک کنند زیرا زمان این درگیری بسیار کوتاه و سریع خواهد بود هیچکس شاید نتواند برای فرار فرصتی داشته باشد، همین امروز بروید ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار