کد خبر: 1032598
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
دادگاه استیناف حوزه هفتم ایالات متحده در شیکاگو، درخواست رئیس‌جمهور این کشور برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را رد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک دادگاه تجدیدنظر فدرال روز پنجشنبه (به وقت محلی)، جدیدترین تلاش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در ایالت «ویسکانسین» را رد کرد.

وبگاه «میلواکی ژورنال سنتینل» در این خصوص گزارش کرد، دادگاه استیناف حوزه هفتم ایالات متحده آمریکا در «شیکاگو»، تصمیم دو هفته پیش «برت لودوینگ» قاضی منطقه‌ای ایالات متحده در «میلواکی» را تأیید کرد.

طبق این گزارش، ترامپ در شکایت خود علیه کمیسیون انتخاباتی ویسکانسین و دیگر مناطق، تقاضا کرده بود که قانون‌گذاران ایالتی به جای رأی‌دهندگان در خصوص چگونگی تخصیص ۱۰ رأی الکترال ایالت ویسکانسین تصمیم‌گیری کنند.

با اینحال، قاضی لودوینگ در جلسه‌ای حکم کرده بود که مقام‌های ویسکانسین در زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا (سوم نوامبر، ۱۳ آبان ماه) بر اساس قوانین ایالتی عمل کرده‌اند.

در دادگاه استیناف، هیأت سه نفر از قضات در شیکاگو به اجماع طی حکمی تصمیم قاضی لودوینگ را مورد تأیید قرار دادند.

دادگاه استیناف حوزه هفتم ایالات متحده طی حکمی در این خصوص اعلام کرد: «برحسب شایستگی، دادگاه منطقه‌ای حق داشت وارد قضاوت برای متهمان شود. ما تا حد زیادی به دلیل تأخیر رئیس‌جمهور در ایجاد چالش‌هایی برای قانون ویسکانسین که پایه و اساس تخلف در قانون اساسی را فراهم می‌کند، به این نتیجه رسیدیم. حتی جدای از این تأخیر، چنین ادعاهایی طبق بند مربوط به الکتورها (مجمع گزینندگان) شکست می‌خورد».

در پرونده فوق، ترامپ استدلال کرده بود که برخی از اقدامات دیرینه این ایالت در خصوص انتخابات نادرست است و بر رأی دادن زودهنگام، رأی دهی غیرحضوری متمرکز شده بود.

دادگاه استیناف در ادامه تأکید کرد: «رئیس‌جمهور قبل از انتخابات فرصت کاملی در اختیار داشت تا مشکلات قانون ویسکانسین که هم‌اکنون اساس ادعاهای فعلی وی شده است را مطرح کند و به چالش بکشاند و حال که این فرصت را از دست داده است، نمی‌تواند در حال حاضر بعد از تأیید نتیجه انتخابات، به دنبال مطرح کردن این چالش‌ها باشد».

مقام‌های انتخاباتی ویسکانسین و «تونی ایورز» فرماندار این ایالت در تاریخ ۳۰ نوامبر (۱۰ آذرماه)، «جو بایدن» را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار دادند و دیوان عالی ایالت ویسکانسین نیز در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۴ آذرماه)، این تصمیم مجمع گزینندگان و فرماندار این ایالت را مورد تأیید قرار داد و درست یک ساعت پس از اعلام حکم دیوان عالی ویسکانسین، الکتورهای این ایالت در «مدیسون» با یکدیگر دیدار کردند و ۱۰ رأی الکترال این ایالت به بایدن تعلق گرفت.

طبق این گزارش، آراء الکترال کالج (مجمع گزینندگان آمریکا) در جلسه مشترک کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) شمارش خواهد شد و از آن سو همپیمانان دونالد ترامپ در تلاش هستند تا آراء انتخاباتی را در چندین ایالت کلیدی از جمله ویسکانسین به چالش بکشند که تاکنون تلاش‌های آنها بی‌نتیجه مانده است.

جو بایدن و «کامالا هریس» معاون وی قرار است در تاریخ ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) در مراسم تحلیف شرکت کنند و بعنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید شوند.

با اینحال، ترامپ همچنان از هر فرصتی استفاده می‌کند تا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را غیرقانی اعلام کند و تاکنون دهها شکایات در دادگاههای مختلف آمریکا در خصوص تخلف انتخاباتی مطرح کرده است که همگی آنها به شکست منجر شده است.

ترامپ همچنین بارها از طرفداران خود درخواست کرده که تظاهرات‌های خشونت‌باری را در خیابان‌های آمریکا برگزار کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار