کد خبر: 1032516
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر تداوم نظارت‌ها بر پخت و مصرف آرد یارانه‌ای در واحدهای نانوایی، گفت: کمبود نانوایی و آرد در استان وجود ندارد.

وی افزود: ماهانه حدود ۳۵ هزار تن آرد نیز بین واحدهای نانوایی مجاز از طریق سامانه های آرد غله استان توزیع می شود و کمبودی نیز در میزان تهیه و توزیع آرد مورد نیاز این واحدها وجود ندارد.

وی ادامه داد: قیمت های آرد دولتی هیچ تغییری نداشته و طبق روال سال گذشته می باشد.

امین زاده از تشکیل گشت های مشترک در قالب کمیته پایش طبق شیوه نامه طراحی شده در معاونت نظارت و بازرسی سازمان خبر داد و گفت: براساس تکالیف ذاتی و دستورات ابلاغی و در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان بعد از اعلام نرخ مصوب برای انواع نان در سالجاری، سازمان صمت استان از طریق هماهنگی با سایر دستگاههای متولی اعم از فرمانداری های تابعه استان به همراه کارشناسان ادارات بهداشت محیط، غله و کارشناسان اتحادیه نانوایان با جدیت تداوم گشت های مشترک را دنبال می کنند.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز از برخورد با واحدهای متخلف طبق قوانین خبر داد و افزود : براساس گزارش اقدامات نظارتی در هشت ماه گذشته در بخش آرد و نان استان، ۱۴هزار و ۲۰۸ مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل یکهزار و ۲۵۹ فقره پرونده برای متخلفین به ارزش ۸۲ میلیارد ریال شده است.

یوسف پایدار با اشاره به فعالیت ۲هزار و ۲۰۷ واحد نانوایی در شهرستان تبریز، گفت : کارگروه آرد و نان استان به منظور جلوگیری از هدررفت منابع دولتی، ساماندهی و واقعی سازی سهمیه نانوایان و همچنین ارزیابی سهمیه تخصیصی دولتی تحت عنوان کمیته پایش در قالب گشت های مشترک اقدامات نظارتی خود را به صورت مستمر دنبال می کند.

وی تحقق عدالت و مساوات در توزیع سهمیه آرد بین نانوایان را از دیگر اهداف کمیته پایش برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان بر شمرد و ادامه داد: ۶۳۷ واحد نانوایی آرد نیمه یارانه ای و ۱۵۷۰ واحد دیگر نیز در شهرستان تبریز آرد یارانه ای دریافت نموده اند.

وی با بیان اینکه صحت سنجی و مطابقت پروانه صادره با محل نانوایی، تطبیق آرد دریافتی واحد با آرد تخصیصی و نظارت بر رعایت بهداشت واحد صنفی، فردی و پروتکل های بهداشتی را از دیگر اهداف کمیته دانست و گفت : با واحدهایی که خودسرانه مؤلفه های نرخنامه مصوب ابلاغی را تغییر داده اند، برخورد قانونی انجام شده و سهمیه واحد متخلف کاهش خواهد یافت.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان از انجام ۷۷۶ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی در ۶ ماهه اول سال جاری طی ۶۳ روز کاری خبر داد و افزود : ۱۹ هزار کیلوگرم از سهمیه آرد واحدهای متخلف کسر شده و حدود ۵۳ هزار کیلوگرم آرد نیز به دلیل عرضه خارج از شبکه کشف و ضبط شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر