کد خبر: 1032298
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
روزنامه اعتماد در گزارشی از افول اصلاح طلبان در فضای مجازی و پایان یکه تازی آنان نوشته است. در این گزارش آمده: «تا پیش از سال ۹۶ شبکه‌های اجتماعی مجازی نقطه قوت و مزیت اصلاح‌طلبان بود...، اما پس از انتخابات سال ۹۶ اصولگرایان با عبرت‌گیری از دلایل شکست خود در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری سنگینی کردند... داده‌ها نیز نشان می‌دهد که ارتش سایبری وابسته به اصولگرایانی که خود را انقلابی می‌خوانند یک پای ثابت ترند‌های توئیتری است و بسیاری از هشتگ‌های توئیتری از طریق سازماندهی آن‌ها ترند می‌شود. به دنبال این اتفاقات، روزبه‌روز اصلاح‌طلبان در شبکه‌های مجازی بیشتر مورد حمله قرار گرفتند؛ درحالی که توان دفاع از خود را نیز نداشتند.»

اصلاح طلبان همواره می‌گفتند ما برای دفاع از خود تریبون نداریم، اما اکنون که تریبون مجازی به مساوات در دست آنان و رقبایشان است، می‌گویند توان دفاع نداریم. از سویی این گزارش با گفتن از وهمی به نام «ارتش سایبری اصولگرایان» و جدیدالتأسیس بودن آن، اذعان دارد که توفیقات قبلی آنان در فضای مجازی، از ضعف رقیب بوده و نه قوت خود؛ و اکنون هم تک صدایی را ترجیح می‌دهند که فقط خود باشند و خود: «شبکه‌های اجتماعی که روزگاری به جای صداوسیما، نقش رسانه را برای اصلاح‌طلبان بازی می‌کرد و ابزاری برای رساندن پیام آن‌ها به مردم بود حالا به ابزاری علیه اصلاح‌طلبان تبدیل شده که در برخی مواقع حتی مانع از شنیدن صدای آنان می‌شود.»

اعتماد درباره وضعیت چهره‌های سرشناس اصلاح طلب در توئیتر نیز می‌نویسد: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که انتقاد‌ها از این چهره‌ها در طول ۹ ماه گذشته به مراتب بیش از حمایت‌های صورت گرفته از آنان بوده است و این درحالی است که تعداد لایک‌ها در حمایت از آن‌ها بسیار کم است. یعنی در توئیتر افراد کمی حاضرند از اصلاح‌طلبان دفاع کنند، اما از سوی دیگر حملات بسیاری علیه آن‌ها انجام می‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار