کد خبر: 1032259
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شرایط تهران کماکان ناپایدار و شکننده تلقی می‌شود، گفت: امیدواریم با برنامه‌های مداخله‌ای کاهش بیشتر موارد ابتلا و فوتی‌ها را شاهد باشیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر علیرضا زالی امروز در حاشیه جشنواره پژوهشی ابوریحان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روز‌های اخیر با کاهش نسبی آمار روند بیماری اعم از بستری، سرپایی و مرگ و میر در کشور از جمله استان تهران روبرو بودیم، اظهار کرد: در حال بررسی و تحلیل آماری دقیق در این زمینه هستیم، اما بار‌ها اعلام کرده ایم که به دلیل ماهیت پیچیده این بیماری و قدرت بالای سرایت پذیری و همچنین خدشه دار شدن فاصله گذاری‌های فیزیکی، کماکان وضعیت کلان شهر‌های مانند تهران شکننده و ناپایدار تلقی می‌شود.

زالی با بیان اینکه برخی از محدودیت‌های اعمال شده در طول ۲ ماه گذشته در هفته جاری هم اعمال شد، گفت: این محدودیت‌ها عمدتا شامل کاهش ظرفیت کارکنان و بخشی از گروه‌های ۳ و ۴ می‌باشد. به نظر می‌رسد که ادامه و استمرار محدودیت‌ها در تناسب با وضعیت اپیدمیولوژی بیماری در استان تهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس توافق با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، هر هفته شاخص‌های مرتبط با بیماری استخراج می‌شود، عنوان کرد: شرایط شهر تهران در روز‌های آخر هفته سنجیده می‌شود و بر اساس آن استمرار، تشدید یا تقلیل محدودیت‌ها در تناسب با این شاخص‌های آماری خواهد بود.

زالی با بیان اینکه تهران همچنان نارنجی است، عنوان کرد: هنوز بالغ بر ۲ هزار ۹۹۰ بیمار بستری در تهران داریم و در ۲۴ ساعت گذشته در تهران قریب به ۳۰۰ بیمار جدید بستری کردیم که ۱۰۱ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند؛ بنابراین حضور ۳ هزار بیمار در شرایط فعلی در استان تهران کماکان نشان می‌دهد که آمار قابل توجهی از افراد مبتلا به کرونا هستند.

فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شاخص‌های ما در تهران تفاوت چشمگیری با هفته گذشته نداشته است، بنابراین پیشنهاد ما برای هفته آینده این است که دقیقا شرایط همین هفته و محدودیت‌های فعلی کماکان در هفته آتی ادامه داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار