کد خبر: 1032178
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
در پی عبور تحریک‌آمیز یک کشتی جنگی امریکایی از تنگه تایوان، نیروی دریایی چین ناو هواپیمابر جدید خود را عازم این آب‌های راهبردی کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، یک روز پس از عبور یک ناو امریکایی از تنگه تایوان، نیروی دریایی چین ناو هواپیمابر «شاندونگ» را عازم این منطقه کرده است. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشاتودی»، سخنگوی نیروی دریای چین روز دو شنبه اعلام کرد، این ناو هواپیمابر «به آرامی» طول تنگه تایوان را پیمود. این مقام ارتش چین افزود: هدف از این اقدام «مانوری تمرینی بود که بخشی از اقدامات عادی» نیروی دریایی محسوب می‌شود و «بر حسب نیاز‌های تمرینی» ممکن است باز هم انجام شود. همچنین وزارت دفاع تایوان غروب یک شنبه به وقت تهران از اعزام چند فروند جنگنده و ناو برای رصد تحرکات کشتی‌های جنگی چین در منطقه خبر داد و هدف این اقدام را پایش تحرکات این ناو چینی عنوان کرد. ورود ناو شاندونگ به تنگه تایوان پس از آن صورت گرفت که روز شنبه یک فروند ناو امریکایی در اقدامی که نگرانی چین را به همراه داشت از تنگه تایوان عبور کرد. ارتش چین متعاقب این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیرو‌های دریایی و هوایی این کشور، ناو جنگی امریکایی را در تنگه تایوان مورد «تعقیب و پایش» قرار دادند.

نیروی دریایی امریکا در توضیحی در این‌باره مدعی شد ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده ارتش امریکا با اسم «یواس‌اس ماستین»، روز شنبه «عبوری عادی و متداول و مطابق با قوانین بین‌المللی را در تنگه تایوان» صورت داد. چین مخالف افزایش حمایت‌های امریکا از تایوان از جمله فروش تسلیحات جدید و ملاقات مقام‌های ارشد امریکایی از این جزیره است. پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات امریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار