کد خبر: 1032147
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
معاون استاندار لرستان:
معاون استاندار لرستان با اشاره به خسارت هشت هزار و ۵۰۰ میلیاردی سیلاب به زیرساخت‌های این استان، گفت: تا کنون هزار و ۵۰۰ میلیارد در این رابطه پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، گودرز امیری با اعلام این خبر به اعتبارات سیلاب اشاره کرد و اظهار داشت: همه اعتباراتی که در رابطه با سیلاب در اختیار استان قرار گرفته، جذب شده است.

وی با بیان اینکه با همه محدودیت‌های مالی دولت، از ردیف‌های مختلف چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، کمک بلاعوض، اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و کمک غیر نقدی به استان کمک شده است، ادامه داد: این اعتبارات جذب شده است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۳۵ هزار واحد مسکونی بعد از سیلاب مرمت و بازسازی شدند، گفت: آنچه که به مطالبات مردم مربوط بوده و در سامانه ثبت شده پرداخت و آنچه که باقی مانده پروژه‌های زیرساختی استان است.

امیری با تاکید بر اینکه هر چه زیرساخت در ۴۰ سال بعد از انقلاب در مسیر رودخانه‌ها ایجاد شده بود در جریان سیلاب از بین رفت، تصریح کرد: قاعدتاً بازسازی این زیرساخت‌ها کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

وی، بیان داشت: حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان در جریان سیلاب خسارت وارد شد که هزار و ۵۰۰ میلیارد از آن جبران شده و ما بقی طی نامه به مجلس، وزارتخانه‌های مختلف، رئیس جمهور و… در حال پیگیری برای دریافت است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه پیگیر هستیم که یا یک ردیف مستقل در بودجه تحت عنوان اعتبارات سیلاب به مدت سه یا پنج سال متوالی برای استان پیش بینی شود و یا اینکه یک جا و در قالب ردیف متفرقه و پیوست شماره ۹ قانون بودجه به استان اعتبار اختصاص یابد و یا از طریق صندوق توسعه ملی به استان کمک شود، ادامه داد: به دنبال جبران مابقی خسارت‌های سیلاب هستیم و امیدواریم که مساعدت صورت گیرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار