کد خبر: 1032083
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیئت‌وزیران، گازب‌های مشترکین کم‌مصرف گاز طبیعی در استان تا سقف مصرف حداکثر ۲۰۰ مترمکعب در ماه از ابتدای دی‌ماه امسال با تخفیف ۱۰۰ درصدی محاسبه خواهد شد.

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت‌ گاز خراسان رضوی گفت: مطابق این مصوبه اخیر هیئت‌وزیران، گازبها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش‌افزوده و عوارض گازرسانی مشترکین کم‌مصرف با الگوی تعیین شده در سکونتگاه‌های دائمی شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری از ابتدای دی‌ماه 1399 رایگان است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه بهای گاز مصرفی دیگر مشترکان تا الگوی تعیین شده تغییری نخواهد کرد و مشترکان با مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف هم شش ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

وی بیان کرد: در پایان این دوره، بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

افتخاری گفت: خراسان رضوی دارای سه اقلیم یک، دو و سه است که الگوی مصرفی گاز طبیعی مشترکین آن باید در هر دوره کمتر از 200 مترمکعب باشد. پیش‌بینی می‌کنیم‌ به‌طور میانگین و با در نظر گرفتن نحوه مصرف مشترکین در سال گذشته، حدود 300 هزار مشترک شهری و روستایی از مزایای این طرح ملی در خراسان رضوی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه به راهکارهای کاهش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی اشاره کرد و افزود: مصرف روزانه هر مشترک در روزهای سرد سال به‌طور متوسط به 20 تا 25 مترمکعب گاز طبیعی می‌رسد که البته این رقم در مقایسه با میزان مصرف گاز طبیعی دیگر کشورهای سردسیر جهان رقم بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: بخاری‌های موجود در بازار به‌طور میانگین هر 10 ساعت حدود 6 مترمکعب گاز طبیعی مصرف می‌کنند که می‌توان با خاموش کردن یک بخاری در طول روز تا 240 مترمکعب در مجموع مصرف گاز طبیعی هر دوره صرفه‌جویی کرد. در سیستم‌های پکیج نیز کاهش دو درجه‌ای دمای محیط می‌تواند موجب صرفه‌جویی 6 درصدی گاز طبیعی مشترکین می‌شود.

افتخاری گفت: استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی، عدم استفاده از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی پایین، نصب پرده بر روی پنجره‌ها و درب ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درب‌ها، عایق‌بندی لوله‌های‌ آب گرم رادیاتور مرکزی و بستن خروجی کانال‌های کولر در زمستان از راهکارهای مدیریت و کاهش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی در روزهای سرد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: مشترکین محترم گاز طبیعی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.egas.ir و درج شماره اشتراک خود نسبت به مشاهده میزان مصرف گاز طبیعی خود در سال‌های قبل اقدام نموده و با به‌کارگیری دستورالعمل‌های گفته شده از مزایایی طرح ملی گازبهای رایگان برای مشترکین کم‌مصرف بهره‌مند شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار