کد خبر: 1032073
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفت اگر در دوره ابتدایی به خوبی آموزش داده شود در آینده بهتر دانش‌آموزان تاثیرگذار است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محسن حاجی میرزایی در افتتاحیه طرح خوانا اظهار کرد: این طرح اهمیت بسیاری دارد و باید به دنبال خلق نتایج واقعی باشیم، چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن جزو مهارت‌های راهبردی در تکوین شخصیت، پرورش دانش آموز و تعیین مسیر آینده اوست.

وی افزود: تجربه شخصی بنده این است افرادی که بهتر گوش می‌کنند، عمیق‌تر و عالم‌تر هستند. افرادی که می‌توانند خوب سخن بگویند اعتماد به نفس بیشتری دارند و در برقراری ارتباط و تعامل با جامعه موفق‌تر هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی افراد عالم و آگاه هستند، اما اعتماد به نفس کافی برای بیان دیدگاهشان ندارند و این مهارت‌ها در دوره ابتدایی باید شکل بگیرد و اگر خوب شکل گرفت به مسیر بهتره آینده فرد کمک می‌کند بنابراین وارد کاری شده ایم که میوه آن برای تمام عمر است.

حاجی میرزایی ادامه داد: طرح خوانا برخورداری‌های فراوان دارد و چندان به دنبال نمایش نیستیم بنابراین ۵ درصد جمعیت دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار داده‌ایم و از آن‌ها مراقبت می‌کنیم اصرار نداریم عدد را بالا ببریم چرا که کیفیت کار مهم است و اگر از میان ۲۰ دانش‌آموز حداقل یک نفر این مهارت‌ها را کسب کند نتیجه مثبتی خواهد بود همچنین روش‌های مناسب برای ارزشیابی این دستاورد را باید پیدا کنیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار