کد خبر: 1031575
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
مسئول روابط سازمان الحشدالشعبی در محور شمالی از پایان راه گروه موسوم به «ولایت دجله» داعش خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «علی الحسینی» مسئول روابط سازمان الحشد الشعبی در محور شمالی گفت، آنچه «ولایت دجله» خوانده می‌شود، به پایان راه خود رسید.

الحسینی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» عراق با اشاره به اینکه عناصر ولایت دجله در مناطقی واقع در حدفاصل بین دو استان صلاح‌الدین و کرکوک مستقر بودند، گفت که عمر این گروه پس از وارد آمدن سه ضربه کوبنده نیرو‌های امنیتی و کشته شدن تمامی سرکرده‌های آن در یک عملیات بی‌سابقه، به سر آمد.

او افزود که ولایت دجله اساسا متشکل از چند عنصر داعشی پراکنده در مناطق مختلف بود که چند روز پیش مخفیگاه اصلی آن شناسایی شد و پس از درگیری با آن‌ها و حملات هوایی ده‌ها نفر از این عناصر از جمله سرکرده‌های آن‌ها کشته شدند و با کشته شدن این عناصر تروریستی که در بسیاری از جنایت‌ها علیه بی‌گناهان دست داشتند، سر افعی داعش بریده شد.

وی همچنین تصریح کرد که اجرای چند عملیات موفق در مناطقی از صلاح‌الدین و کرکوک ضربات دردناکی را به عناصر داعش وارد آورد که برخی عناصر آن را که در مناطق دوردست مخفی شده‌اند، زمین‌گیر خواهد کرد.

به گفته این مسئول الحشدالشعبی همکاری اطلاعاتی و هماهنگی بین الحشدالشعبی و بقیه تشکیلات نقش اساسی در تحقق دستآورد‌های اخیر داشتند.

گروه تروریستی داعش با هدف نمایش قدرت خود در سال ۲۰۱۴ مناطقی از صلاح‌الدین و کرکوک را «ولایت دجله» نامگذاری کرده بود، اما این گروه سریعا فروپاشید و عناصر آن تنها در برخی مناطق و دره‌ها به صورت پراکنده باقی مانده بودند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار