کد خبر: 1031428
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
پویش ملی «قهرمان من» با محوریت شهید سردار سلیمانی آغاز به کار کرد
پویش ملی «قهرمان من» به منظور شناساندن شخصیت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به کودکان و نوجوانان، آغاز به کار کرد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمد یقینی، دبیر پویش قهرمان من در نشست رسانه‌ای این پویش که در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: در این پویش که با اهداف معرفی ویترینی کامل از محصولات فرهنگی تولید شده تا امروز با موضوع حاج قاسم سلیمانی، کمک به تولیدکنندگان این محصولات که در شرایط کرونایی آسیب دیده‌اند و ترویج گفتمان قهرمان ملی‌محوری در جامعه دنبال شده، قرار است محصولات فرهنگی کودک و نوجوان متناسب با طرح این شهید جمع‌آوری و توزیع شوند.

یقینی افزود: با توجه به اینکه شهید قاسم سلیمانی جزو قهرمانان شناخته شده برای جامعه است، می‌توانیم این کاراکتر را به ۱۰ تا ۱۵ کاراکتر اول کشور تبدیل کنیم. همچنین این پویش پنج محصول فرهنگی کتاب، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی، پوشاک و گیفت را شامل می‌شود. حجت‌الاسلام سبحانی، مدیر انتشارات جوان، با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی در طول زندگی‌اش همانند یک شهید زندگی کرده است، گفت: قطعاً ترویج شخصیت این شهید زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است، علاوه برآن جامعیتی که در این شهید وجود داشت، در کمتر کسی سراغ داریم. به عبارت دیگر این شهید شخصیتی جامع داشته که باید به این جامعیت پرداخته شود، در حالی که گاه ادیبی داشته‌ایم که در زندگی شخصی خود مشکلاتی داشته یا فیلسوفی که در برخی گرایش‌ها با مشکل روبه‌رو بوده است، اما سلیمانی و دیگر شهدا را می‌توانیم به عنوان یک الگوی کامل به جامعه معرفی کنیم و طبیعتاً اگر خودمان چنین کاری را انجام ندهیم، دیگران با تحریف واقعیت این کار را خواهند کرد. در ادامه سیدابراهیم علایی، تولیدکننده بازی «دلاور» که قرار است همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی منتشر شود، گفت: این یک بازی کارتی است و افراد می‌توانند در گروه‌های دو تا ۱۵ نفره در آن بازی کنند، همچنین امکان انجام ۱۵ بازی مختلف از طریق بازی دلاور وجود دارد.

وی در پاسخ به سؤال «جوان» درباره توزیع بین‌المللی بازی با محوریت شخصیت سردار سلیمانی، بیان داشت: این بازی در حال ترجمه شدن برای کشور‌هایی است که سردار قاسم سلیمانی در آن‌ها شناخته شده است، همچنین در نظر داریم این بازی را با شهدای شاخص دیگر در عراق و سوریه و شخصیت‌هایی، چون زکزاکی و ابومهدی المهندس تولید خواهد شد، با این حال باید به این مسئله اشاره کنم که بحث صادرات این بازی به کشور لبنان در حال انجام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار