کد خبر: 1031367
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
تومرائی خبر داد:
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: فرایند صدور مجوز طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی در استان تسهیل شده است و از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۹فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در بخشهای مختلف کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام وطیور در سطح استان صادر شده است.

پرویز تومرائی اظهار داشت: فرایند صدور مجوز طرح‌ های صنایع تبدیلی و غذایی در استان تسهیل شده و از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۹فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در بخشهای مختلف کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور در سطح استان صادر شده است.

وی افزود: جوازهای تاسیس به منظور جذب مواد خام تولید شده محصولات کشاورزی استان در بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور صادر گردیده‌ است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با راه اندازی این واحدها بیش از ۱۵۰ هزار تن از مواد خام کشاورزی جهت تبدیل به محصول با ارزش اقتصادی نظیر آبمیوه، کنسانتره، پوره،انواع رب ، انواع میوه خشک، کشمش، انواع گوشت بسته بندی شده و...‌ به چرخه فرآوری صنایع تبدیلی اضافه می شود.

وی با بیان اینکه این امر علاوه برجلوگیری از خام فروشی محصولات باعث ایجاد اشتغال، افزایش ارزش افزوده، رونق صادرات و در نهایت ارز آوری به کشور می شود، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۱۵ پروانه بهره برداری صادر شده است و در حال حاضر مشغول فعالیت می‌باشند که شامل واحد خوراک دام و طیور، سردخانه ،بسته بندی میوه، کشتارگاه دام ،خشکبار، بسته بندی غلات و حبوبات، بسته بندی دم نوش و گیاهان دارویی، بسته بندی انواع گوشت و... است.

تومرائی عنوان کرد: این واحدها قادر به جذب و فراوری ۱۳۰ هزار تن محصول خام کشاورزی اعم از زراعی باغی، دام وطیور هستند و همچنین زمینه اشتغال برای ۳۵۰ نفر از این طریق فراهم شده است.
وی اذعان داشت: میزان سرمایه گذاری انجام شده برای به بهره برداری رسیدن این طرح ها یکهزار و ۱۲۱ میلیارد ریال است که از طریق تسهیلات بانکی و آورده صاحبان طرح های مذکور تامین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر