کد خبر: 1031260
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
دبیر ستاد تنظیم بازار:
دبیر ستاد تنظیم بازار با انتقاد از افزایش قیمت‌های نامتعارف برخی کالا‌های لبنی نسبت به برخورد قانونی با متخلفان هشدار داد و گفت: شرکت‌های لبنی اجازه افزایش قیمت ندارند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در ادامه چراغ سبز دولت به صنایع لبنی برای افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی و دادن اختیار تغییر قیمت لبنیات به صلاحدید کارخانجات لبنی، این روز‌ها شاهد بازار آشفته لبنیات هستیم، به طوری که از شیر تا پنیر، خامه، ماست و حتی بستنی و کشک همگی به‌طور غیرمنطقی گران شده است و دیگر فرآورده لبنی که قیمت یکسانی داشته باشد در بازار دیده نمی‌شود، زیرا تعیین قیمت و کیفیت کاملاً به کارخانجات واگذار شده و با آزاد‌سازی قیمت کره، این کالای پرمتقاضی نیز به جمع فرآورده‌های لبنی گران پیوسته است و هیچ تناسبی در تعیین قیمت این کالا‌ها دیده نمی‌شود. حال در چنین بازار نابسامانی دبیر ستاد تنظیم بازار از افزایش قیمت نامتعارف لبنیات سخن می‌گوید و کارخانجات را به برخورد قانونی تهدید می‌کند. این اولین باری نیست که ستاد تنظیم بازار برای صنعت لبنیات خط و نشان می‌کشد، اما تاکنون هیچ یک از برخورد‌های قانونی با این صنعت از سوی تعزیرات و سازمان حمایت اعلام و شفاف‌سازی نشده است، به طوری که ظاهراً این تهدید‌ها فقط یک شوی تبلیغاتی و برای دلخوش کردن مصرف‌کنندگان است که هرازچندگاهی مقابل دوربین رسانه ملی یا خبرگزاری‌ها مطرح می‌شود.

عباس قبادی در پایان جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار کشور گفت: شرایط تنظیم بازار کشور به هیچ عنوان آمادگی افزایش قیمت برای هیچ اقلام کالایی را ندارد و به هیچ وجه تغییر قیمت خارج از مصوبات را تحمل نخواهیم کرد و به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد، چراکه این مهم در شرایط حاضر و خاص کرونایی و اقتصادی مردم پذیرفتنی نیست. اگرچه اغلب آن‌ها این موضوع را انکار می‌کردند، اما مکلف شدند قیمت‌های محصولات لبنی را افزایش ندهند.

وی همچنین با اشاره به موضوع تذکر داده شده به شرکت‌های لبنی مبنی بر عدم تغییر قیمت و افزایش نرخ اقلام کالایی خارج از چارچوب‌های تعیین شده در تنظیم بازار کشور عنوان کرد: قطعاً با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد و این موضوع مشمول تمام اقلام کالایی دارای مصوبه قیمت و سایر اقلام لبنی بدون قیمت تثبیتی است. قبادی در مورد مسائل مطرح شده در خصوص قیمت محصولات پتروشیمی نیز گفت که تنظیم بازار محصولات پتروشیمی برعهده کمیته‌ای در شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و در جلسه امروز مصوب شد تا هفته آینده این کمیته گزارش کاملی را در مورد تصمیمات خود به ستاد ملی تنظیم بازار ارائه کند. دبیر ستاد تنظیم بازار به دلایل عدم تخصیص ارز برای واردات بذر و فاسد شدن بذر‌ها در انبار‌های غیراستاندارد گمرکات اشاره‌ای نکرد. وی با دفاع از تخصیص عملکرد وزارت صمت و بانک مرکزی در خصوص واردات بذر برخی نهاده‌های کشاورزی تصریح کرد: فارغ از مسئولیت اصلی وزارت کشاورزی در این موضوع، در مورد نوع ارز تخصیصی با دستور مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفته شد که همین اقلام کالایی به صورت ویژه از گروه دو کالایی به گروه یک منتقل شود تا مشکلی در روند ترخیص به وجود نیاید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار