کد خبر: 1031030
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: جای خرسندی دارد که در استان البرز نیز طبق اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدامات خوبی صورت گرفته و این استان در میزان مبتلایان، بستری ها و تلفات ناشی از کرونا با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رییس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده، با توجه به اعمال محدودیت های این ماه، تعداد شهرهای دارای شرایط قرمز کرونایی در کشور به کمتر از 20 شهر رسید.
وی ادامه داد: این دستاورد مهم در راستای حفظ سلامت مردم، حاکی از برنامه ریزی صحیح، بسیج امکانات و نیروها و همراهی ویژه مردم و رسانه ها است.
شهبازی گفت: جای خرسندی دارد که در استان البرز نیز طبق اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدامات خوبی صورت گرفته و این استان در میزان مبتلایان، بستری ها و تلفات ناشی از کرونا با کاهش چشمگیری مواجه شده است.
وی افزود: البرز از اسفندماه گذشته بجهت تبادلات فراوان جمعیتی با تهران، در شیوع کرونا با پایتخت الگوی مشترک داشت ولی اکنون فاصله معناداری در این رابطه دارد و روند شیوع کاهش یافته است.
استاندار البرز اضافه کرد: آقای دکتر روحانی رییس جمهور محترم اعلام کردند که در صورت تایید واکسن کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی و اخذ اطمینان در این راستا، بانک مرکزی ایران، آمادگی لازم را برای تامین ارز مورد نیاز دارد.
وی گفت: البته در داخل کشور نیز اقدامات مهم و موثری برای ساخت واکسن صورت گرفته که البرز نیز در این رابطه فعالیت های قابل توجهی دارد.
شهبازی افزود: در این جلسه مطرح شد که با توجه به نزدیک شدن شب یلدا و برای جلوگیری از ترددها و برگزاری دورهمی های خانوادگی در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر با مدیریت استانداران، محدودیت ها اعمال شود.
وی گفت: طبق مطالعات صورت گرفته، بیش از 30 درصد مبتلایان به کرونا از طریق دورهمی های خانوادگی گرفتار این دورهمی ها شدند.
شهبازی افزود: خرسندیم از اینکه 3 شهرستان استان در وضعیت زرد و 3 شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند و در مجموع، البرز در شرایط قرمز قرار ندارد و حتی طبق اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی استان طالقان را می توان در وضعیت سفید نیز دانست.
وی گفت: همراهی مردم می تواند چرخه شیوع کرونا را به طور کامل متوقف کند، از این رو با پرهیز از عادی انگاری باید با انگیزه و توان بیشتری برای حفظ و بهبود شرایط فعلی اقدام کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار