کد خبر: 1031018
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: دولت ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم زعفران کشاورزان این استان را به صورت حمایتی خریداری کرد.

ایرج ناصری مقدم ، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه دولت ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم زعفران کشاورزان این استان را به صورت حمایتی خریداری کرد،گفت: هدف اصلی خرید حمایتی محصولات، مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش بیش از اندازه قیمت محصول و متضرر شدن کشاورزان است، حجم خرید، مد نظر نیست و بیشتر حمایت از کشاورز مورد توجه قرار دارد.

وی بیان کرد: محور و هدف اصلی دولت از خرید زعفران، حمایت از زعفرانکاران خُرد است و در این راستا سقف خرید زعفران از هر زعفران‌کار ۱۰ کیلوگرم تعیین شده است.

وی افزود: محصول امسال در ۲ سطح پوشال مرغوب به ازای هر کیلو گرم ۱۱۰ میلیون ریال و نگین به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰ میلیون ریال خریداری می‌شود.

ناصری مقدم با بیان اینکه امسال خرید زعفران به  دو روش صورت می‌گیرد ،گفت: در شیوه نخست، زعفران‌کاران با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان در صورت تمایل به انبارهای بورس معرفی شده و می توانند زعفران خود را سپرده کالا کنند و برای دریافت وام به میزان ۵۰ درصد قیمت زعفران خود به بانک معرفی ‌شوند.

وی گفت: در این روش، زعفران کشاورزان در انبارهای سازمان تعاون روستایی به صورت امانت نگهداری می‌شود و کشاورزان می‌توانند هر وقت، قیمت زعفران افزایش یافت با مراجعه به بانک و تسویه وام و پرداخت هزینه انبارداری، زعفران خود را تحویل بگیرند و به فروش برسانند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: در دومین شیوه خرید، کشاورزان با عقد قرارداد، زعفران خود را تحویل این سازمان می‌دهند و پس از انجام آزمایش اعتبارسنجی و ثبت در چک لیست، معادل ۳۰ درصد ارزش زعفران تحویلی خود را دریافت و ۷۰ درصد باقی‌مانده را ظرف سه ماه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این روش هم در صورت افزایش قیمت زعفران، کشاورزان می‌توانند با تسویه و بازگرداندن مبلغ دریافتی، زعفران خود را تحویل بگیرند.

ناصری مقدم گفت: اگر زعفران دریافتی از کشاورزان صادر و با قیمت بالاتری فروخته شد، ۵۰ درصد سود به نام کشاورز به صندوق حمایت از کشاورزان واریز می‌شود تا موجب حمایت از کشاورزان شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار