کد خبر: 1030524
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با احداث شهرک‌های تخصصی فناور و دانش‌بنیان صنایع غذایی در استان ۱۲هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

ایاز برنو  در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور با سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی و مؤسسه مطالعات راهبردی صنایع غذایی بنیان پژوهش علم صنعت برای مشارکت در احداث شهرک های تخصصی کارگاه های کوچک و زودبازده فناور و دانش بنیان صنایع غذایی افزود: بر اساس این تفاهم نامه قرار است پنج شهرک صنعتی دانش بنیان جدید در حوزه صنایع غذایی استان ایجاد شود.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه آذربایجان شرقی از نظر تولید محصولات کشاورزی پتانسیل بالایی دارد، ولی به دلیل کمبود واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کارگاهی، شاهد ضایعات حدود ۳۰درصدی  محصولات کشاورزی خام هستیم که باعث ضرر به تولیدکننده و هدر رفت منابع و نهاده ها می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود روحیه جهادی، توان فنی و تخصصی، ماشین آلات و ظرفیت اعتقادی در مجموعه مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور، با همکاری مشترک می توان در بالا بردن ضریب خود اتکایی در زمینه کشاورزی و صنایع گام های اساسی برداشت.

برنو گفت: با این هدف در سال جهش تولید مرحله اول تفاهم نامه همکاری مشترک که شامل احداث ۵ شهرک تخصصی کارگاه های کوچک صنایع غذایی در قطب های مستعد کشاورزی آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت ایجاد ۱۲هزار فرصت شغلی جدید در این حوزه در دستور کار قرار گرفت تا با رفع مشکلات اشتغال و معشیت مردم در مناطق کم برخوردار، ایجاد ارزش افزوده، رونق و بهره برداری بهینه در بخش کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار کشور کمک حال مردم باشیم.

رشد ۳۰ درصدی واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان‌شرقی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سال گذشته ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در این استان نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

برنو افزود: پارسال با وجود تمامی محدودیت های اعتباری و تسهیلات بانکی و نیز تحریم های ظالمانه، رشد تولید و افزایش سرمایه گذاری در این زیربخش را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های مناسب تولیدات کشاورزی استان و تنوع محصولات تولیدی، در سال گذشته تعداد ۷۷ واحد کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی به بهره برداری رسید.

برنو، ظرفیت فرآوری و تولید سالانه این واحدها را ۴۹۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان، سردخانه، کشتارگاه و خوراک دام اعلام و اضافه کرد: ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی در سال ۹۸ نسبت به سال۹۷ نیز رشد ۳۷.۵ درصدی داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر