کد خبر: 1030432
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز خبرداد
معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز با اعلام راه اندازی «سامانه پرونده‌های مسن و معوق» گفت: یکی از کاربردی‌ترین امکانات این سامانه، احصاء علل ماندگاری پرونده‌های مسن و معوق است.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز پرونده‌های مسن و معوق را یکی از اصلی‌ترین معضلات موجود در شعب قضایی سراسر کشور دانست و بیان کرد: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران، همچنان این مشکل وجود دارد و مشکلات عدیده‌ای را برای سیستم قضایی به وجود آورده است.

وی با تبیین اینکه تعیین تکلیف سریع‌تر این پرونده‌ها همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مهم قوه قضائیه بوده است متذکر شد: این موضوع موجب شد رئیس قوه قضائیه بر لزوم حل این چالش تاکید کند که نتیجه آن صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خاص در این زمینه بود.

حسین اعظمی چهاربرج به اقدامات دادگستری استان البرز اشاره کرد و گفت: دادگستری استان در راستای تحقق منویات رئیس قوه قضاییه، اهتمام ویژه‌ای را در این مسیر داشته تا بتواند با بررسی کلیه اقدامات صورت گرفته و یافتن نیازمندی‌های لازم در این مسیر، بهترین اقدام را برای حل این معضل پایه‌ریزی کند.

وی با تبیین ایرادات روش‌های پیشین متذکر شد: تاکنون فعالیت‌های این حوزه از طریق بازرسی از شعب صورت می‌گرفت، اما با توجه به اینکه از سویی انجام این بازرسی‌ها با روش‌های سنتی موجب بالا رفتن هزینه‌ها می‌شد و از سویی دیگر امکان گزارش‌گیری و دسترسی سریع به اطلاعات وجود نداشت دادگستری استان سامانه‌ای را برای مدیریت این فرآیند طراحی کرد.

معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز اضافه کرد: این سامانه که به عنوان «سامانه پرونده‌های جریانی مسن و معوق» نامگذاری شده کلیه پرونده‌های مسن را از پایگاه مرکزی داده دادگستری (سمپ) استخراج کرده و ضمن تشکیل پایگاه داده‌ای جامع و تخصصی از این پرونده‌ها، امکان آمارگیری دقیق و لحظه‌ای از آن‌ها را فراهم می‌کند.

وی یکی از کاربردی‌ترین امکانات این سامانه را احصاء علل ماندگاری پرونده‌های مسن و معوق دانست و تصریح کرد: این امکان نقش مهمی در مسیر برنامه‌ریزی برای مدیریت کمی و کیفی این پرونده‌ها دارد و عاملی مفید برای رفع موانع و مشکلات و تعیین تکلیف فوری پرونده‌های مسن و معوق خواهد داشت.

اعظمی چهاربرج متذکر شد: این سامانه هم اکنون از طریق پورتال داخلی دادگستری در دسترس کارکنان قضایی و اداری مجموعه قرار دارد و امید است در آینده‌ای نزدیک با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اختیار عموم قرار گیرد تا کاربرانی که جزو اصحاب پرونده‌هایی از این‌دست هستند امکان ثبت مشکلات غیر قضایی مرتبط با اطاله دادرسی خود را داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار