کد خبر: 1029816
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
رئیس پلیس فتا تهران، از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای فیشینگ کار خبر داد که با طراحی یک سایت جعلی ۳ میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی سرقت کرده بود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: تعدادی پرونده مشابه به پلیس فتا ارجاع که مال باختگان در اظهاراتی مشابه اعلام کردند، قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشتیم و در صفحه گوگول آدرس بانک را جستجو و به این خیال که سایت رسمی و معتبر است، عملیات بانکی را با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی انجام دادیم، غافل از اینکه سایت به صورت شبیه سازی شده با سایت اصلی بوده و ما بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار یا کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفتم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب، تراکنش ناموفق بوده، اما با گذشت چند دقیقه متوجه سرقت موجودی کارت بانکی شدیم.

وی عنوان کرد: بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و مهندسان پلیس فتا موفق شدند در رصد‌های سایبری هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کنند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه متهم دستگیر شده در بازجوئی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی افزود: باتکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام سایبری گفت: آدرس اینترنت بانک خود را مستقیماً در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و یا در صورتی که نام بانک و سامانه بانکداری خود را در گوگل جستجو می‌کنید علاوه بر لیست نتایج به آدرس سایت نیز دقت داشته و از صحت آن اطمینان پیدا کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر و اخبار سایبری و نیز توصیه‌های پیشگیرانه متناسب با آخرین شیوه و شگرد‌های متهمان به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنید.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار