کد خبر: 1029809
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
رئیس جمهور روسیه ضمن تأکید بر لزوم حل بحران داخلی بلاروس از طریق گفتگو، درخصوص مداخلات خارجی در این کشور هشدار داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه بر لزوم حل و فصل اختلافات داخلی در بلاروس از طریق گفتگو تأکید کرد و درخصوص سطح بی‌سابقه مداخلات خارجی در این کشور هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پوتین در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) گفت: «واقعاً امیدوارم مردم بلاروس بلوغ سیاسی کافی برای شروع گفت‌وگوی سیاسی بدون تنش و به دور از تحرکات تند را با تمام نیرو‌های سیاسی آغاز کرده و تمام این مسائل داخلی را خودشان و بدون فشار خارجی و مداخله از بیرون کشور حل کنند».

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز در این نشست دخالت‌های خارجی را دلیل وخامت اوضاع کنونی در کشورش ذکر کرد. لوکاشنکو افزود، ائتلاف ناتو درحال ایجاد یک گروه نظامی برای تصرف اراضی بلاروس در غرب این کشور است.

لوکاشنکو همچنین هشدار داد: «جهان یک بار دیگر در آستانه یک مسابقه تسلیحاتی کنترل نشده قرار دارد. خطرناک‌ترین پدیده‌ای که دارد تشدید می‌شود و آن درگیری نظامی بین مراکز جهانی قدرت است».

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آگوست (شهریور) در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد، موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد. بسیاری بر این باورند که این اعتراض‌ها با هدایت سازمان‌های جاسوسی آمریکا شکل گرفته است.

در نهایت لوکاشنکو روز جمعه اعلام کرد تغییراتی در قانون اساسی بلاروس صورت خواهد گرفت و او پس از اعمال این تغییرات دیگر رئیس جمهور نخواهد بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار