کد خبر: 1029735
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
سه سرباز زندان که متهم هستند با ضرب و جرح زندانی فراری، مرگ وی را رقم زده‌اند مدعی هستند که فرمان مافوقشان را اجرا کرده‌اند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: اوایل دی‌سال‌۹۷، مأموران پلیس از مرگ مشکوک یکی از زندانیان فشافویه در بهداری زندان باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به مرد ۵۰‌ساله به نام بهروز بود که هنگام انتقال از دادسرا اقدام به فرار کرده و با مأمور بدرقه و سه سرباز درگیر شده بود. مرد زندانی در جریان درگیری به خاطر ضرب و جرح از سوی سه سرباز زخمی شده و بعد از انتقال به بهداری بر اثر شدت جراحات فوت کرده‌بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأمور زندان و سه سرباز بازداشت شدند.

چهار متهم تحت بازجویی قرار گرفتند. مأمور بدرقه که حسن نام داشت گفت: «بهروز به اتهام کلاهبرداری در زندان بود. روز حادثه او و چند زندانی را برای تحقیقات به دادسرا بردیم که در راه برگشت برای اینکه زندانیان راحت سوار شوند پابند آن‌ها را باز کردیم، اما بهروز سوءاستفاده کرد و پا به فرار گذاشت. سربازان او را تعقیب کردند و موفق شدند او را دستگیر کنند. بهروز وقتی به ماشین منتقل شد شروع به خودزنی کرد. آنجا بود که از سربازان خواستم او را آرام کنند، اما او حمله کرد به همین خاطر درگیری بالا گرفت. در آن درگیری بهروز خونین روی زمین افتاد. بلافاصله او را به بهداری زندان رساندیم و همانجا از کادر پزشکی خواستم به بیمارستانی مجهز منتقل شود، اما دو ساعت بعد فهمیدم فوت کرده است.» سه سرباز نیز وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند جرمشان را اقرار کردند.

با اقرار متهمان، سه‌سرباز به اتهام مشارکت در قتل و مأمور بدرقه به اتهام معاونت در قتل راهی زندان شدند. پرونده در اولین جلسه محاکه روی میز هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. سپس متهمان یک به یک در جایگاه ایستادند، اما جرمشان را انکار کردند. یکی از سرباز‌ها گفت: «بعد از حادثه مافوقمان قول داد اگر به قتل اعتراف کنیم رضایت اولیای‌دم را جلب کند. به همین خاطر قتل را گردن گرفتیم، اما حالا به قولش عمل نکرده است. ما به دستور او بهروز را کتک زدیم.»

در پایان هیئت قضایی با توجه به نظریه پزشکی قانونی که اعلام کرده‌بود، مقتول خودش نیز در فوتش مقصر بوده است، متهمان را به پرداخت یک‌چهارم دیه محکوم کرد، اما این حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض و به همان شعبه ارجاع داده شد.

به این ترتیب پرونده برای دومین بار روی میز هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه قرار گرفت. در جلسه رسیدگی اولیای‌دم بار دیگر درخواست قصاص کردند. سپس مأمور بدرقه با انکار جرمش گفت: «سه سرباز به خاطر فحاشی زندانی تحت‌تأثیر قرار گرفتند و خودشان او را کتک زدند. من دستوری ندادم.» سپس سه سرباز نیز با انکار جرمشان گفتند: ما به دستور مافوقمان، مرد زندانی را کتک زدیم. در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار