کد خبر: 1029730
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
شیوا نوروزی
قدرت اول بسکتبال قاره کهن شکست شوکه‌کننده‌ای را متحمل شده و هضم باخت به سوریه در انتخابی کاپ آسیا کار سختی است، اما سخت‌تر از آن رفتار‌های غیرحرفه‌ای، ذوق‌زدگی و سربه‌هوا بودن افرادی است که به عنوان رئیس و سرپرست تیم ملی را همراهی کرده‌اند و حالا انتقاد‌های مطرح شده را به شیوه خودشان پاسخ می‌دهند: «عقل مردم به چشم‌شان است!»

تیم ملی به قطر رفت تا دو بازی دیگر از رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا را برگزار کند. این تیم عربستان را برد و برابر سوریه ناباورانه تن به شکست داد. مباحث فنی زیادی در خصوص علل باخت تیم ملی عنوان شده، ولی متأسفانه حاشیه‌سازی رئیس فدراسیون و سرپرست تیم بحث‌های فنی را نیز به حاشیه کشاند. قبل از بازی با سوریه بود که مسعود قاسمی در صفحه شخصی‌اش عکس‌هایی را منتشر کرد که شکستن قرنطینه از سوی آقای سرپرست و رئیس را به وضوح نشان می‌داد. بعد از بالا گرفتن انتقاد‌ها عکس‌ها حذف شدند، اما همانطور که انتظار می‌رفت مسئولان برگزاری مسابقات در دوحه با هیچ تخلفی مماشات نکردند و اینگونه بود که در دیدار با سوریه تیم ملی سرپرست نداشت. مسعود قاسمی بازی را از جایگاه دید و علت این موضوع را هم سرماخوردگی عنوان کرد. رئیس فدراسیون نیز روز گذشته در مصاحبه‌هایش روی این ادعا صحه گذاشت.
رعایت قرنطینه در جریان رقابت‌های ورزشی برای همه تیم‌ها و اعضای‌شان الزامی است و با هرگونه تخلف و تخطی به شدت برخورد می‌شود. با اینکه بازیکنان و کادرفنی این مسئله را به خوبی رعایت کرده‌اند، ولی دو نفر از همراهان تیم با نادیده گرفتن قوانین، اعتبار بسکتبال کشورمان را زیر سؤال بردند. طباطبایی، اما مدعی شده واقعیت وارونه جلوه داده شده است: «ما آن عکس را جلوی در هتل گرفتیم. باران در شهر دوحه به ندرت می‌بارد و این شرایط برای ما قابل توجه بود، وگرنه بنده خودم عضو کمیته پزشکی فیبا هستم. آنجا خبری از گشت و گذار نبود. متأسفانه عقل مردم به چشم‌شان است.» نفر اول مدیریت بسکتبال ایران هم مثل سایر مدیران ورزش کشور اعتقادی به عذرخواهی و پذیرفتن اشتباه ندارد. البته شاید هم تا حدودی حق با آقای دکتر است و مردم عقل‌شان به چشم‌شان است. حالا که پزشک مملکت برای جا نماندن از باران دوحه بی‌خیال قرنطینه شده از رامین طباطبایی می‌خواهیم این حق را به هموطنانش بدهد که این رفتار غیرحرفه‌ای او را با عقل و منطق خود تفسیر کنند.‌ای کاش رئیس و سرپرست در مواجهه با باران دوحه کمی خویشتن‌داری به خرج می‌دادند تا امروز مجبور به تکذیب و توجیه نباشند. نقض قوانین و شکستن قرنطینه شوخی‌بردار نیست و فرقی هم نمی‌کند افراد خاطی در نزدیکی هتل عکس انداخته باشند یا کیلومتر‌ها آن‌طرف‌تر. ضمن اینکه وقتی رئیس فدراسیون و سرپرست تیم هوس گرفتن عکس یادگاری دو نفره به سرشان می‌زند، چطور می‌توانیم از بازیکنان جوان و پرشر و شور انتظار داشته باشیم که به نقض قوانین فکر هم نکنند.

انتقاد‌ها به نوع مدیریت رئیس فعلی فدراسیون بسکتبال روز به روز بیشتر می‌شود و در قبال حاشیه رخ داده در قطر به هیچ‌وجه نمی‌توان سکوت کرد، چراکه این اتفاق در تیم تأثیری منفی گذاشت. طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون و نماینده وزارت به قطر رفت و قاسمی هم به عنوان سرپرست باید در هر دو بازی کنار کادرفنی روی نیمکت می‌نشست. مسئولیت شکست تیم ملی با سرمربی است و مشکلات فنی را کادرفنی باید برطرف کند، اما مسئولیت اتفاقات غیرفنی و حاشیه‌ای با چه کسی است؛ سابقه نشان داده اتفاقات حاشیه‌ای چند روزی مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد، ولی خبری از واکنش مسئولان ارشد ورزش نمی‌شود و حاشیه‌سازان با قدرت به کارشان ادامه می‌دهند. جان کلام اینکه حواستان به جایگاه ورزش و بسکتبال ایران باشد و همانقدر که به برد و باخت‌های تیم ملی اهمیت می‌دهید، همان اندازه هم رفتار‌های حرفه‌ای را بیاموزید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار